Volgers

Volgers

vrijdag 29 december 2023

snel

Een kleine maand geleden kwam een buurvrouw,waar ik regelmatig mee optrok,vertellen,dat ze alvleesklierkanker had. Nu kwam haar dochter zeggen,dat haar moeder vandaag naar het hospice gaat. Wat is dat snel gegaan. Misschien is het nog mogelijk na de jaarwisseling afscheid te nemen. Deze dagen zijn voor familie en naaste vrienden......Het zal stil zijn zonder buuf. We kwamen elkaar bijna dagelijks tegen op straat en dan volgde een praatje. Tijdens de eerste lockdown was ze eenzaam zonder vrijwilligerswerk en clubs. Dus kwam ze regelmatig koffiedrinken en een praatje maken. We bleken allebei "wappie"te zijn.We stuurden elkaar interessante sites. Ook praten met iemand met dezelfde gedachten was ontspannen. Voor haar kinderen en kleinkinderen is het helemaal moeilijk.Maar ik zal onze gesprekjes ook missen.

7 opmerkingen:

  1. Alweer verdrietig. Ik hoop op een beter nieuw jaar voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een van mijn kennissen "liep" anderhalve maand geleden bij het ziekenhuis wegens serieuze klachten. En nu is hij ook al overleden aan, juist, alvleesklierkanker.
    Aan de andere kant kan een naast familielid momenteel nog heel redelijk doorleven (af en toe een pijnstiller) na dezelfde diagnose in het voorjaar van 2022! Dat kan dus heel erg verschillen.
    Het beste met jullie gewenst voor 2024, het leven wordt steeds beperkter...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is heel verdrietig Izerina, ik hoop dat je nog afscheid kan nemen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar. Alvleesklierkanker gaat vaak vrij snel is ook mijn ervaring. Een nichtje van me is eraan overleden. Ik kan me goed voorstellen dat je je buurvrouw gaat missen. Ze was echt een onderdeel van je dagelijks leven als ik het zo lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoop dat je nog afscheid hebt kunnen nemen. Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen