Volgers

Volgers

maandag 11 december 2023

lezen

Mijn neefje had door zijn steeds wisselen van land en taal moeite met lezen in het Nederlands. Hij deed het ook niet graag. Met een mooie motivatie. "Waarom zou ik verhaaltjes van een ander lezen,als ik ze zelf ook kan maken?''Gelukkig kwamen later een boeken over boeiende onderwerpen en is hij die gaan lezen........ Maar een verhalen-kind was het. Altijd,als ik bij hen logeerde werd mijn verhaaltjes-bron aangeboord en verzon hij er zelf ook wat bij. Een favoriet spannend verhaal ging over de ontsnapping van een gevangene. De politie,natuurlijk geholpen door het neefje vond uiteindelijk de boef.Want elke week kwamen ze bij het boodschappen doen langs een gevangenis. Heel spannend....... Jaren later werd ik door mijn neefje gebeld "Weet je nog van die verhaaltjes van vroeger over een ontsnapte gevangene. Dat is nu echt gebeurd in die gevangenis".Gelukkig had de politie hem niet nodig om de gevangene weer in te rekenen.

1 opmerking:

  1. Wat mooi dat hij die herinnering met je deelde Izerina. En bijzonder ook hoe het echte leven jullie verhaal imiteerde : )

    BeantwoordenVerwijderen