Volgers

Volgers

zondag 3 december 2023

winter(se) series

Mijn favoriete series zijn weer op tv. Mountain Men en Alaska the last frontier. Behaaglijk op de bank onder een dekentje kijk ik met belangstelling naar het soms ruige leven in de kou. Beseffend,dat men de belevenissen van die mensen wel spannender en gevaarlijker maakt,dan het is.Vooral het commentaar laat me lachen. Maar de manier van leven en jezelf redden boeit me. Dan stel ik me voor,hoe het was in de periode zonder sneeuwscooters en elektriscch gereedschap. Soms zie je dat op de foto's van de voorouders van de deelnemers.Ook besef ik als koukleum,dat ik zo'n leven wel erg moeilijk zou vinden....... Leuk vind het de manier van moestuinieren tijdens zo'n korte zomer. En de maaltijden,die men eet.Hoewel een rendier schieten,om de vriezer vol te krijgen wel eerlijker is,dan gemakkelijk een stukje vlees bij de supermarkt halen.Eén van de deelnemers aan het programma is vegetarier. Lijkt me moeilijk tussen al die carnivoren. Toch blijft ze wel warm in de koude winters,ondanks de suggestie,dat vlees eten daar nodig is.Vanavond is er weer een uitzending.Dat wordt genieten

6 opmerkingen:

  1. Goh dat is alweer lang geleden dat we daar ook naar keken. Ik kijk nog maar zo weinig. Maar ik raak steeds meer thuis nat kijken op mijn tablet. Dat is behapbaarder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als series die ik ook wel zou kunnen waarderen. Ik ga eens zoeken op YouTube...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken de series niet, maar je vertelt het zo dat ik eens ga zoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf kijk ik vaak naar History en mooie dingen ook via you-tube

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit lijkt mij ook een mooi programma! Ik houd van series over mensen die zelfvoorzienend leven of in ieder geval behoorlijk weg van de bewoonde wereld. Ik ga hem op mijn kijklijstje zetten.

    BeantwoordenVerwijderen