Volgers

Volgers

donderdag 14 december 2023

Oei

Gisteren was ik bij de chiropractor. Op zijn vraag,hoe het ging,vertelde ik ,dat het lijstje mankementen langer wordt.Zijn reactie kwam wel even aan. "Ja maar u bent ook bijna tachtig". Dat is iets,waar ik vrijwel nooit bij stil sta. In mijn hoofd ben ik leeftijdsloos. Maar voor een jonge man kunnen bepaalde klachten bij oudere mensen horen. Zijn vader is mijn leeftijd...... Vervolgens werd ik bijna een uur onde handen genomen. Om hopelijk als een fittere 77-jarige de komende maanden in te gaan.

10 opmerkingen:

  1. Leeftijd is ook maar gewoon een getal! Je komt energiek, slim en bij de tijd over op mij, denk er eigenlijk nooit aan hoe oud je bent. En pfff... wat is 77 nu helemaal? 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik blijf het raar vinden mijn leeftijd te noemen of te zien staan, klinkt zo oud 73. Soms voel je je 30 maar soms ook 90 door lichamelijke klachten en ongemakken.
    Maar ik denk ook vaak: er zijn zat mensen die zouden willen en nog kunnen wat jij en ik kunnen op deze leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, van binnen zijn we leeftijdloos, en laten we dat maar blijven.. wat een ander ook zegt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat is eigenlijk oud. Maar zo voelt het niet en dat blijf ik gek vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderlijk hoe we ons vaak niet zo voelen als een 'bepaalde leeftijd'. Heeft hij je wel goed kunnen helpen verder?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha, gek he dat je in je hoofd zoveel jonger bent als in de spiegel. Zelf denk ik ook altijd dat ik jong ben totdat ik een spiegel tegenkom en mijn moeder zie.
    Gelukkig ben ik nog wel fitter dan de gemiddelde 60 plusser.
    Mijn moedertje ligt constant in een deuk als ze bedenkt dat ze 91 is. Ze had nooit gedacht dat ze zo oud kon worden. Ze heeft nog elke dag lol in het leven ondanks haar gebreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gek is dat he dat je in je hoofd altijd een stuk jonger blijft. Ik denk dat de meeste mensen dat hebben en dan zo'n chiropractor die je dat zo maar onder de neus wrijft. Fffffffff, het moest verboden zijn. Maar zijn tijd komt ook nog wel ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, van binnen voel je je niet oud, dat herken ik. Ik had het toen ik 70 werd, dat getal was ineens oud. Terwijl 69 een heel ander gevoel had.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik merk aan mijn spiegelbeeld en de kwaaltjes dat ik geen 20 meer ben, maar verder... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gisteren op het 50 jarig huwelijksfeest van mijn broer, vroeg iemand mijn leeftijd, ik zeg dan altijd, dat je dat niet vraagt aan vrouwen boven de 20. Ik vervolgde met de mededeling dat mijn broer tien jaar onder is.
    Feit is, dat van het gezin van twaalf er nog ,aar weinig mensen over zijn.
    Vroeger nam ik me voor om niet over gezondheid en ziekte te praten als ik ouder was. Ik haat het nog steeds, maar ik kom er niet onder uit,

    BeantwoordenVerwijderen