Volgers

Volgers

zaterdag 10 december 2016

zaterdag

Het is een zaterdag van ontmoetingen. Vanochtend vroeg liep Merle enthousiast op een buurvrouw af. "Schrik niet buurvrouw" riep ik hard. Want de mevrouw hoort slecht. Er werd geaaid en we maakten een praatje.
 Even later stond Merle te kwispelen bij een hulphond. Een bijna verlegen dier, die een soort eindtraining volgt bij een familie uit de straat. Ook wij raakten aan de praat.
Na de koffie ging ik als "het groenten-vrouwtje" naar een vriendin. Ik bestel regelmatig voor haar ouderwetse groenten mee met mijn bio-bestelling. Ook daar  zat ik een tijd te luisteren en praten.
Nu is het wachten op een pakje. Dan kan ik met Merle lopen. En om 16.00 staat een telefoontje met Suriname op het programma. Bij mijn vriendin is het dan 10.00 en is ze klaar met het verzorgen van haar man.
Zo vliegt de zaterdag voorbij. Dat kan, want ik heb gelukkig alle tijd.
 
 

3 opmerkingen: