Volgers

Volgers

zaterdag 14 oktober 2017

ouderen

Er kwam een mail over de minimale bibliotheek voorziening in het dorp. Gelukkig is iets beter dan niets.Er komt een klein uitleenpunt met zo'n 1500 boeken, gericht op de oudere lezer. Ik weet niet of ik er veel zal lenen. Maar ik kan wel mijn boeken uit Middelburg in het dorp terugbrengen. Dat scheelt weer.
Alleen moet ik deze week mijn man vragen, om boeken terug te brengen. Ik kom niet verder ,dan een blokje lopen. Merle is  dolblij, ook met zo'n klein rondje.
Het valt vies tegen.om weer "afhankelijk" te zijn. Van alles niet kunnen en dan hulp vragen. Ooit jaren geleden was dat ook het geval. Toen heb ik geleerd om de dingen aan een ander over te laten. Maar het was al lang weer vanzelfsprekend om mijn eigen zaakjes te regelen en allerlei leuke dingen te doen. Daar zal ik nu even geduld voor moeten hebben.

1 opmerking:

  1. Hier hebben we gelukkig wel een groter filiaal, maar ik kan hier heel gemakkelijk dingen laten reserveren uit een ander bieb. De biebs uit nabije omgeving is zelfs gratis! Voor verder weg betaal je 75 cent. Af en toe maak ik daar gebruik van, het is echt fijn om veel meer keuze te hebben en een afhaalpunt dicht bij huis!

    BeantwoordenVerwijderen