Volgers

Volgers

zondag 8 oktober 2017

waar zijn ze gebleven?

De detective series met één verhaal in elke aflevering. Ik kom ze zelden meer tegen op tv. Het zijn meestal series met minstens 6 afleveringen. Ik heb een hekel aan een serie. Wachten tot later voor het vervolg van het op een heel spannend moment afgebroken verhaal. Ik neem wel eens een serie op, om ze dan in drie dagen te kijken.
Keek ik vroeger Frost, Morse, Lynley en later Banks, Midsomer, Vera, Hinterland of Dalziel en Pascoe en nog veel anderen, een deel van deze films wordt niet meer geproduceerd. En oude afleveringen oneindig herhaald.
Ook de Scandinavische detectives met een afgerond verhaal per aflevering komen minder op de tv. Net als de bij Engelsen zijn er crime-series met een doorlopend verhaal. Een enkele keer is er nog iets uit Frankrijk.
Zo af en toe neem ik nog een onbekende "death in paradise" op.Verder is het op BBC-first één en al herhaling. Ik mis ze echt, die ouderwetse detectives. Nu moet ik het doen met "Allah in Europa", "de kennis van nu",af en toe boeiende programma's op RTL-Z en aangename kookafleveringen op 24 kitchen of van Boven.Boeiend en leerzaam, maar geen spanning.

5 opmerkingen:

  1. Dat vind ik nou ook! Zelfs op NPO Plus staat vaak nog oude meuk. Ik mis ook de ouderwetse whodunits, zoals van Agatha Christie.
    Sinds kort heb ik een abonnement op Netflix. Je kan het gratis een maand uit proberen. Als je het daarna wilt houden, is het 8 euro per maand.
    Er zijn series bij met afzonderlijke delen, zoals the Bletchley Circle, Maria Lange en Miss Fisher. Ook wel doorlopende series, maar die kan je dan wel achter elkaar doorkijken.
    Maar ben het met je eens, de spoeling van echt goede detectives wordt dunner.




    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik mis ze ook zo, vooral Morse en Lynley, ik bleef er voor thuis....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laatst nog een aflevering van Vera midden op de dag op de Belg. Opgenomen en gisteren van genoten. Inderdaad Netflix, dan kan je achter elkaar kijken. Ik heb het kado van mijn zoon gekregen.
    Ook een aanrader is BBC First, leuke detective series en ook afgeronde 'zaken' zoals Father Brown.
    Veel kijkplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Morse en Lynley, daarvan wilde ik er geen enkele missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt helemaal gelijk. Die series zijn steeds meer doorlopender geworden en dat is jammer. Want ik kan ook heel erg genieten van de series die jij beschrijft.

    BeantwoordenVerwijderen