Volgers

Volgers

vrijdag 12 april 2019

goede buren



Het is hier een goed buurtje. De mensen helpen elkaar en delen. Toch overlopen we elkaar niet. Alleen mijn ene buuf is een vriendin geworden in al die jaren.Merle heeft drie hapkluif-buurvrouwen en kijkt altijd of zij thuis zijn. Zo langzamerhand zijn wij de "ouwetjes"geworden hier.
Van één buur kreeg ik een zakje granola. Een ander vond haar 80% chocolade niet zo lekker. Met beide ingrediënten maakte ik een variatie op het recept van havermoutkoekjes. Straks hang ik bij de granola-buur een zakje koekjes aan de deur. Kan ze haar granen in andere vorm proeven.
Zo geven we ook informatie door. Een andere buurvrouw stuurde een mailtje over een bepaalde halsband voor honden met natuurlijke stoffen tegen vlooien en teken. Vergeleken bij de giftige pipetjes niet eens duur. Ik ga hem ook kopen voor Merle. Straks lopen alle honden  in de buurt met eenzelfde soort bandje om.
Het is goed wonen in dit hoekje van de straat.

4 opmerkingen: