Volgers

Volgers

maandag 29 april 2019

verschil



Het was een lekkere bende gisterenochtend. Ik was nog een voorraadje Jumbo-voer halen. Want die gaat 2 wk dicht. Terwijl ik de tassen op tafel zette en maar liet staan, kwam de buurvrouw al op de koffie. Met haar hondje,de mijne en een oppas-beestje werd het een  dolle boel.
Toen belde een andere vriendin of ik thuis was. Die kon er ook nog bij. Mijn man ontvluchtte het gekwebbel en nam Merle mee.
Deze vriendin heeft veel zorgen. Ineens viel het verschil op. Waar ik vrijdag leeg gezogen werd, kon ik nu luisteren naar iemand, die haar hart uit wilde storten. Voor mij is het zo anders. Iemand die iedere keer weer moppert over alles en iedereen inclusief Mark Rutte heeft absoluut een praatpaal nodig. Maar mij lukt dat niet altijd.
Deze vriendin heeft een paar maanden terug haar man naar een verpleegtehuis zien vertrekken. En maakt zich zorgen en is gefrustreerd, als ze hoort, dat hij 's nacht meer dan een uur in eigen urine of ontlasting ligt, voor hij geholpen wordt. Thuis verzorgde ze hem met hulp wel goed, maar het ging niet meer.
Zo iemand kan tegen me aan praten. Ik zag de tranen in haar ogen en haar trillende handen. En besefte, dat luisteren het enige is, dat ik voor haar kan doen. Wat is het leven toch moeilijk voor sommige mensen.
Maar er was ook nog vrolijke gespreksstof. Het was goed, dat we nog regelmatig konden lachen.

5 opmerkingen:

  1. Ja, dat is een immens verschil. Elk mens heeft soms veel op t bordje, vaak teveel voor een mens. Dan is het fijn je verhaal kwijt te kunnen en medeleven te voelen, zonder medelijden, maar warm en betrokken.
    Andere mensen ontlenen hun identiteit aan aandacht voor soms klein leed, die parasiteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is mooi als je er bent omdat iemand je echt nodig heeft om even mee te praten .Een mooie eigenschap en fijn dat er dan ook even wat vrolijks mag zijn .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je kon luisteren zonder leeg gezogen te worden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar voor je vriendin, en ook erg dat die meneer in zijn eigen uitwerpselen moet liggen 's nachts. Wat heerlijk dat ze dan bij jou even haar hart kan luchten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil mijn prachtige getuigenis delen over hoe ik mijn Echtgenoot van mijn leven terugkeerde, ik wil de mensen vertellen dat er een echte spell caster online is en is krachtig en oprecht, Zijn naam is Baba Wale Wiseman, hij heeft geholpen Ik heb onlangs mijn relatie met mijn man herenigd die me dumpte. Toen ik contact opnam met Wiseman, wierp hij een liefdesbetovering voor mij en mijn echtgenoot die zei dat hij niets meer met mij te maken had, belde mij en begon me te smeken. Voor iedereen die dit artikel leest en hulp nodig heeft, kan Wiseman ook alle soorten hulp bieden, zoals het herenigen van een huwelijk en een relatie, het genezen van alle soorten ziekten, rechtszaken, zwangerschapsvertelling, we zijn nu heel blij met ons zelf. Wiseman laat hem beseffen hoeveel we van elkaar houden en elkaar nodig hebben. Deze man is echt en goed. Hij kan je ook helpen je gebroken relatie te herstellen. Ik had mijn man terug! Het was als een wonder! Geen huwelijkscounseling en we doen het heel goed, in ons liefdesleven. Contact opnemen met deze geweldige man als je problemen hebt met een duurzame oplossing
    via e-mail: babawalewiseman01@gmail.com
    WhatsApp: +2348129806153

    BeantwoordenVerwijderen