Volgers

Volgers

dinsdag 9 april 2019

oefenen



Bij de stoelyoga deden we al een paar keer een mantra met bewegingen. Een soort Sanskriet versie van "hoofd,schouders,knie en teen". Voor mij heel moeilijk. Een serie bewegingen onthouden plus tekst en melodie.
Dus kreeg ik een link doorgestuurd met een filmpje, waarin kinderen deze mantra zongen en deden. Ik heb flink geoefend. Maar wat duurt het lang, voor ik zoiets onder de knie heb. Ik zou  ook geen mens zijn voor tai chi. Al die bewegingen achter elkaar onthouden. Ooit zat ik op een meditatiegroep, waar men Falun Gong oefeningen deed. Ook daar deed ik thuis "huiswerk" via YouTube-filmpjes.
Vanochtend kwam mijn man vanuit de tuin aanlopen. En stond verbaasd te kijken. Hij zag alleen maar bewegende armen en hoorde de muziek niet.
Maar vanochtend ging die oefening  een stuk beter. Zo'n melodie onthouden is voor mij het gemakkelijkst. Helaas heeft die zich nu als een oorwurm in mijn geheugen genesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten