Volgers

Volgers

woensdag 29 april 2020

lekker nat

Het was even zoeken naar de regenbroek. Zo lang droog weer. Maar nu krijgt de aarde wat nattigheid. Ik hoop veel.
Toevallig deed ik gisterenochtend boodschappen toen het nog bijna droog was. Dat was vreemd in de super. Misschien was ik te vroeg. Zoveel jonge vakkenvullers, of er een klas pubers was losgelaten. Behulpzame kinderen, maar of ze allemaal wisten wat 1,5 m. was? Gangpaden bijna afsluiten. Onverwacht heen en weer lopen.Met een andere oudere mevrouw stond ik hoofdschuddend te kijken. Om maar via de andere kant van het gangpad bij het broodbeleg te kunnen komen. Toch een gezondheidsrisico voor die kinderen.
Ook viel het me op, dat er steeds meer lege plekken in de schappen komen. Met de gele kaartjes (tijdelijk) niet leverbaar. Voor een derde van mijn lijstje moest ik iets anders zoeken. Maar gelukkig er is nog eten te koop. Nu hopen op voldoende regen deze zomer voor een goede oogst.

6 opmerkingen:

  1. Het regent hier wel maar niet veel. Ja, met die vakkenvullers valt het soms niet mee om er langs te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De regen was hier niet echt veel .Ik heb even gewacht tot het droog was gisteren om de boodschapjes te doen .Op de korte terugweg kreeg ik een bui op mijn hoofd en ik vond het heerlijk ,echt dan zit ik lachend op mijn fiets .Die vakkenvullers kunnen beter die mooie hesjes uitdoen want zij blokkeren constant de paden en gaan echt niet aan de kant als ik vraag of ik er door mag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja zeker. Ik moet bekennen dat ik niets meer weet van boodschappen doen. Mijn partner gaat steeds. Misschien toch ook maar weer eens doen. Hij zegt dat het hier bij appie goed geregeld is

    BeantwoordenVerwijderen