Volgers

Volgers

dinsdag 20 april 2021

Voorraad

Gelukkig hebben we hier van alles op voorraad. Levensmiddelen,schoonmaakspul of iets om van alles te repareren. Mijn man is van de schroefjes,hout,lijm,metaal verf enz. Nu de winkels beperkt open zijn is dat wel prettig. Bestellen heeft meestal een minimumbedrag. En om een tijdsslot te nemen voor een tube bisonkit is ook vreemd.......Tot nu toe hebben we ons aardig gered.Met sleutelen zijn er gelukkig buren met motoren. En een bepaald schroefje is ook wel te leen.Mijn naaidoos is nu niet te repareren,die sluitingen moeten echt uit de winkel komen. Maar misschien vind ik wel vervanging nu er weer kringloopwinkels open zijn........Waar ik echt behoefte aan heb zijn spijkerbroeken. Een stevige nieuwe met meestal strakke pijpen geeft pijn aan de knie. Dus koop ik al jaren wat oudere,wijde kringloopbroeken. Zit dat niet goed,dan heb ik maar een paar euro verspild......Ik moet wel eens denken aan mijn moeder in het laatste oorlogsjaar. Toen was er een tekort aan alles. Zij naaide uit oude hemden en broeken een hele babyuitzet voor haar schoonzus. Zelfs ik als peuter heb nog een jasje uit een flanellen onderhemd van mijn opa gehad..... Zo"n tekort is er gelukkig niet. Maar ik zal wel blij zijn,als de winkels weer gewoon opengaan.Kan ik de voorraad aanvullen.

10 opmerkingen:

  1. Ja, herkenbaar. Hier beginnen ook dingen op te raken. Sokken en schrijfpapier staan al op mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij in het dorp is een drogist-huishoudelijke artikelenwinkel dhl vestiging.
    Drogist deel is du open en als je iets klein van de andere kant nodig hebt ga je even langs, ze noteren je naam en zeggen dan : hé nu is het plotseling 4 uur later loopmaar meteen even mee. Handig maar ik zal ook blij zihn als alles weer gewoon open is en je niet zo hoeft na te denken.
    Ik moet al weken naar brillenwinkel om bril bij te stellen, kan ik wel een afspraak vor maken maar daar moet ik al 25 min voor rijden en nog stukje lopen en dan is exact op tij komen best lastig en te vroeg mag je er niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd ook van voorraad. Ook omdat we op het platteland wonen, en je niet even snel iets kunt gaan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja een keertje gewoon naar een winkel, dat zou ik ook wel willen. Wie weet zit heet eraan te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een tijdsslot voor de Bison is echt geen probleem hoor, ik werk in een bouwmarkt, wij mogen elk half uur 50 mensen binnen hebben. Nou, hadden we ze maar! Waar een jaar geleden, tijdens de 1e lockdown, er dikke rijen voor de deur stonden, is het nu opmerkelijk stil. Waarschijnlijk vanaf volgende week weer open zonder afspraak, dat is voor veel winkeliers echt fijn. Maar vandaag hadden we het er met elkaar over, wij mogen klanten ontvangen, hebben online verkopen, dus er wordt in ieder geval toch wat verdiend. Hoe anders is dat bij o.a. de horeca, en wat gunnen we het hen, dat ze ook weer wat kunnen gaan verdienen, bijvoorbeeld met terrassen weer open. We gaan het zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, we zijn inmiddels een jaar gemarteld door beperkingen en ik miste niks. Was er gelukkig zelf nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb bijna niets gemist. Het winkelen zelf ook niet. Ik heb wel wat online besteld, maar niet veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben jij nog niet gevaccineerd? Ik verwacht deze week de oproep.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb eigenlijk nog niets gemist.
    Voor de winter had ik enkele leggings die kapot gingen langs de binnenste beennaden. Ipv nieuwe te kopen heb ik ze gerepareerd. Ook was ik toe aan nieuwe nette laarzen maar omdat we toch nergens naar toe konden, heb ik helemaal geen nieuwe gekocht.
    Wel kocht ik enkele dingen bij de supermarkt die ik normaal gesproken bij een goedkopere winkel zou hebben gekocht als plakband en enveloppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Soms vraag ik mij werkelijk af; Waar wil jij toch je mening op baseren? Daarom kom ik hier steeds minder.

    BeantwoordenVerwijderen