Volgers

Volgers

maandag 7 juni 2021

een dooie mus

Wat zijn we bezig geweest. Een paar maanden geleden meldde mijn zus,dat ze ons niet via de vaste telefoon kon bereiken. Een gekraak en daarna in gesprek toon. Later had mijn broer ook die ervaring. En de hulp in nood. Het kwam steeds vaker voor. Maar niet constant. Daardoor is het moeilijk te zoeken,wat de oorzaak is. Bovendien kunnen wij wel iedereen bellen.Ik vind het niet erg om een nieuwe telefoon te kopen. Maar dan moet ik zeker weten,dat daar het mankement zit.........Zodoende hadden we een geduldsklus.Mijn man is de technicus,van de snoertjes en stekkertjes.Ik kan logisch redeneren. Samen kwamen we een heel eind. KPN gebeld,zij zouden van hun kant de telefoonlijn controleren.Na dit proberen en dat controleren dachten we,dat het probleem opgelost was. Door KPN. Want de telefoon leek het weer te doen.........Helaas het was maar tijdelijk,de onbereikbaarheid bleef. We kunnen de KPN-technicus vertellen,wat allemaal gecontroleerd is. En dat vier verschillende telefoontoestellen hetzelfe mankement vertonen. Die kunnen toch niet allemaal kapot zijn? ......Dan merk ik,dat de hersenen ook een dagje ouder zijn. Van dat zoeken,proberen,nadenken zijn we beiden moe. Vanavond telefoon-vrij en morgen,als de KPN-er komt zien we wel weer.

8 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat het opgelost kan worden. Een nieuwe vaste telefoon is duur, zag ik laatst, toen mijn oude kuren begon te vertonen. Ik vond bijna dezelfde op Markt.plaats, heel goedkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oww wat een ramp en zo herkenbaar .Hier steeds problemen met de vaste lijn van Ziggo.De telefoon gaat over maar als ik opneem hoor ik niets ,ook de persoon aan de andere kant niet .Voor als het echt nodig is kunnen we mobiel bellen maar dat doen we niet vaak .Echt heel vervelend !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat hadden wij laatst ook. Het bleek dat de modem overleden was. Overigens deed internet het wel. Maar ziggggo zei dat het aan de mode lag. We hadden toen een nieuwe gekregen en de telefoon deed het weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht dat wij zowat de enigen met een vaste telefoon waren. Ik bel er nooit meer mee, maar mijn man vindt het niet goed dat hij weg gaat. Hopelijk wordt je probleem opgelost

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan ligt het dus toch niet aan jullie toestel lijkt me, als het bij 4 toestellen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voordeel van de oude telefoon is vooral dat je altijd weet waar hij is!
    Als mobielslachtoffer zoek ik me vaak suf en als ik hem dan net gevonden heb schakelt ie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee 4 telefoons stuk. Dat kan niet. Wat zou dat nou zijn?

    BeantwoordenVerwijderen