Volgers

Volgers

donderdag 24 juni 2021

tweedeling

Zo langzamerhand begint er een tweedeling te onstaan in de maatschappij. Met aan beide kanten felle tegenstanders,zonder enig respect voor het standpunt van een ander.Aan de ene kant de groep mensen,die achter het beleid van de regering staan. De andere kant is een gemeleerde groep van mensen,die "wappies"of complotdenkers"worden genoemd. De wappies worden belachelijk gemaakt,soms zelfs door artsen/virologen. In de wappie-groepen klinken termen als "schapen"en nog meer verwensingen......... Terwijl iedereen op eigen wijze probeert gezond te blijven en aan een ander te denken.De verschillen zijn zo groot,dat er familiescheuringen en echtscheidingen uit voortkomen.Dat geeft nog meer verdriet in deze toch al niet makkelijke tijd.......Gelukkig is mijn man ook een wappie en hebben wij geen problemen. Het kan ook anders. Deze week dronk ik thee met een paar yoga-vrouwen. Eentje verwoordde het mooi: "Jij staat hier heel anders in,dan ik. Dat accepteren we van elkaar. En er blijven nog zoveel gespreksonderwerpen over". Die visie wens ik iedereen toe.

10 opmerkingen:

  1. Zo is dat Izerina. Evenals wij verschillen van mening en elkaar niet met lelijke dingen naar het hoofd gooien en respect hebben. Wat schijnt het toch moeilijk te zijn buiten de box te denken en in vrede te blijven. Wel de eigen mening te kunnen duidelijk maken maar geen ruzie of grofheden te veroorzaken . Dat is een van de redenen waarom monniken soms een stilte gelofte afleggen. Dan me maar liever terugtrekken waar nodig. En ook dat is een hele oefening om te leren zien waar mijn ego uithang en waar graag ons zogenaamde recht gehaald wil worden. Ik vraag me af waar dat recht uit bestaat ten opzichte van de medemens die even zoveel recht heeft al ben je het nog zo oneens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, jammer die tegenstand naar elkaar. Hoop dat het respect voor elkaar de bovenhand krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Let's agree to disagree, vind ik een mooie passende uitdrukking. En dan niet elkaar de huid volschelden of de hersens inslaan. Accepteren dat die ander een andere mening heeft. En dan ook ophouden met overtuigen van jouw mening. Keer op keer op keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn man is gelukkig ook een wappie, en dat is heel goed voor de huiselijke vrede! Ik maak me af en toe wel zorgen over de mensen die de vaccins nemen, maar ieder moet zijn eigen afwegingen daarin maken. We leven in een ingewikkelde tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, respect voor elkaar, zo moet het.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat die yoga mevrouw zei vind ik echt perfect. Agree to disagree. Je hoeft het niet overal over eens te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet niet of er een tweedeling in de maatschappij aan het ontstaan is of dat de media ons dit wil doen geloven. Je ziet alleen maar zwart-wit in de kranten en op de tv. Maar mijn omgeving is gelukkig grijs. Leven en laten leven. Een ieder moet vooral doen wat ze zelf willen. Ik slaap er niet minder door. En het zal me een worst wezen of een ander een schaapie of wappie is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Agree to disagree. Heel mooi. Het hoeft geen probleem te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Izerina, ik wil je graag een boektitel doorgeven, ‘ Benedenwereld ‘, door Robert Macfarlane. Ik ben hier ondersteboven van !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je voor die titel. Ik wil dit boek en wel meer van die schrijver gaan lezen

    BeantwoordenVerwijderen