Volgers

Volgers

donderdag 17 juni 2021

temperatuur

Het is ineens wel erg zomers. Voor mij is dan het zo koel mogelijk gehouden huis de beste verblijfplaats.Klusjes doen in de ochtend en een boek of op de laptop voor de middag. Merle staat ook niet te trappelen om uit te gaan. Dat is door de hurken en terug naar huis,naar een schaduwplekje in de tuin. .....Na lekker slapen was ik om 6.00 wakker. De koelte lokte. Dan is het heerlijk wandelen in de stille straten. Thuisgekomen ging ook de voordeur open en tochtte het flink door.Deze hond loopt gelukkig niet weg. Hooguit kan er een ander hondje naar binnen stuiven. Daar zijn kluifjes voor.......Ik had plannen om vroeg boodschappen te doen. Het kwetsbaren uurtje van 7.00 is er niet meer.Maar helaas intussen is er een buiengebied gekomen. Windvlagen,af en toe regen en een klapperend zonnezeil van de buren.Helaas moesten de ramen dicht.Ik ga een kopje koffie maken en dan wacht er wat huishoudelijk werk.De boodschappen kunnen wachten tot het weer droog is.

6 opmerkingen:

  1. Een mooi en simpel bericht...We blijken ineens niet meer kwetsbaar te zijn! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was ook al om 6 uur wakker. Heerlijk om dan alles open te zetten. Nee, geen ouderenuurtje meer, hier ook niet. Hier in 't oosten nog geen regen. Het wordt/is hier eerst nog heel warm. Tot de buien komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop op de buien, want mijn regentonnen zijn bijna leeg! En dan daarna weer de zon natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook aan het doortochten momenteel. Heerlijk die frisse koelere lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 'Wel erg zomers' heb je mooi en diplomatiek gezegd : ) Van mij mag het wel wat minder heet ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Merle heeft een plekje gevonden zo te zien. Wij hebben twee propellers gekocht om bij de eerstvolgende hittevlaag de koele lucht om de hoekjes in het huis te sturen naar de slaapkamer. šŸ¤£

    BeantwoordenVerwijderen