Volgers

Volgers

woensdag 5 juli 2023

drukte

Vanochtend was het druk,naar mijn gevoel. Eerst moest ik naar de manuele therapeut. Er waren zulke windvlagen,dat ik besloot te lopen. Een flink eind voor mijn doen. Toen ik,eenmaal thuis, net mijn thee gedronken had, kwam een vriendin. Ik weet,dat ze vaak vergeet te ontbijten. Nu ook. Dus ik maakte een ontbijtje,met koffie en thee,ook voor mijn man. Dat ging fout. Als ik zoveel verschillende tegelijk dingen ga doen,moet er niemand tegen me praten. Dan raak ik de kluts kwijt. Niet leuk,maar het hoort bij mijn manier van ouder worden. Bovendien,als de waterkoker sist,kan ik een ander slecht verstaan....... Eenmaal met eten en drinken in de stoel zei ik "Brand maar los". Want dan ben ik weer in staat om echt te luisteren.Dat was nodig. Dus voortaan moet ik me nog meer op één ding tegelijk focussen en pas sociaal doen,als we in de stoel zitten

6 opmerkingen:

  1. Dat is mooi dat je dat weet van jezelf. En er naar handelt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar! Ik moet ook echt 1 ding tegelijk doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit hier met een big smile can herkenni g. Ik heb alleen geen sissense fluitketel maar ik hoor dus niets als het koffieaparaat loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat herken ik: meerdere dingen tegelijk doen vind ik ook niet makkelijk. Het is fijner om dan eerst alles klaar te zetten als gastvrouw als een Martha, en daarna te luisteren als een Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mooie vergelijking. Als ik van te voren weet,dat er iemand komt,doe ik dat ook. Maar onverwacht is even schakelen

      Verwijderen
  5. Wat ik zo vervelend vind is dat iedereen maar vind dat je moet kunnen 'multitasken'! Je kan volgens mij beter gewoon alles een voor een doen, dan kan je je aandacht erbij houden en gaat het minder snel verkeerd. Ik kan bijvoorbeeld prima autorijden met de radio aan op een rustige weg, maar zodra het drukker wordt, of ik ergens niet bekend ben, heb ik al mijn aandacht bij het rijden nodig en gaat de radio uit. Zelfs als bijrijder vind ik het dan teveel!

    BeantwoordenVerwijderen