Volgers

Volgers

donderdag 4 april 2024

dating-tuin

Helaas had waarschijnlijk de bezoek-poes één van ons duivenkoppel te pakken gehad. Ik moest veren en resten opruimen. Daarna zat er maar één duifje op het vertrouwde plekje.Dan gaat mijn fantasie er een verhaal van maken.Zo triest,zit te treuren.Ik heb geen idee,hoe zo'n verlies werkelijk verloopt bij duiven. Het zijn geen olifanten met hun afscheid nemen.........Twee dagen later verscheen er een nieuwe duif in de tuin.Eerst zaten die twee een eindje van elkaar op het druivenrek. Maar langzaam maar zeker werd de afstand kleiner. Het is nog niet zo,dat ze tijden lang knus naast elkaar zitten.Maar de date lijkt gelukt. Nu maar hopen,dat ze de kat uit de weg gaan

5 opmerkingen:

  1. Dat lijkt een beetje op 'uit het oog, uit het hart' bij de duivenliefde... maar fijn dat de date voor een nieuwe partner inderdaad gelukt is! Wij hebben een koppeltje in een conifeer tegenover de woonkamer. Ik hoop daar geen drama's met buurkatten mee te gaan maken als er kleine duifjes gaan uitvliegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De katten van mijn dochter zitten hele dagen voor het raam te smachten naar de vele vogeltjes die haar balkonnetje aandoen voor al het lekkers dat daar ligt. De jongste vergeet soms dat ze echt niet door dat raam heen kan en valt dan aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan vind ik katten toch wel akelig! Fijn dat er een nieuw duivenmaatje is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He grt. Ja het is de natuur. Hopelijk gaat het nieuwe paar een langer samenzijn tegemoet

    BeantwoordenVerwijderen