Volgers

Volgers

donderdag 11 april 2024

willen weten

Deze week kwam de jaarafrekening van de energie. Het begon al met "we zien,dat u een analoge meter hebt". Niet waar,helaas een slimme meter maar niet op afstand af te lezen. Vervolgens wilde ik graag de uitgebreide rekening zien. Of er ondanks onze "analoge meter"toch vergoeding gegeven was over niet zelf opgebruikte elektriciteit. Het lukte me niet die gegevens te vinden. Chatten ging ook niet,de robot begreep de vraag niet. Ander vraagstelling,een synoniem gebruiken,nee geen communicatie.Ik had zoiets van "Laat maar"......... Toch kon ik het niet uitstaan en dook zonet weer in de afrekening. Het lukte me de juiste gegevens op te diepen. Ondanks de "analoge meter"toch vergoeding voor te veel opgewekte stroom.Want ooit nam ik een slimme meter omdat essent aangaf bij analoog niet uit te betalen over teveel opgewekte stroom. Ik vraag me wel af of er een verhoging van de energieprijzen zit aan te komen. Ik kreeg 300 euro terug en het maandbedrag is met een tientje verhoogd.

4 opmerkingen:

  1. O, ik vind dat altijd zo ingewikkeld met die meterkastjes! Ik heb zelfs de gas- en de elektriciteitsmeter een keer door elkaar gehaald! (nu weet ik het wel gelukkig). Wij hadden een slimme meter, maar die wilde ik eigenlijk niet vanwege de straling, en ik heb toen alles afgeplakt met aluminiumfolie, en zelf de meterstanden afgelezen en doorgegeven. Maar ik kwam daar elke keer weer niet uit. Op een gegeven moment had ik er zo genoeg van dat ik de slimme meter heb laten verwijderen en ik heb nu weer een 'gewone' meter. Tot mijn opluchting!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het valt inderdaad helemaal niet mee om de juiste informatie te vinden is ook mijn ervaring. Ik word er altijd een beetje 'daas' van en dan geef ik het maar op....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is toch eigenlijk niet in de haak he dat ze het zo ingewikkeld maken... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begin hier maar eens met een inhaal slag.
    En die meterstanden daar kan ik helemaal niets mee. Toen ik er alleen voor stond moest ik wel naar ik ben zo blij dat Fer er voor zorgt pfff

    BeantwoordenVerwijderen