Volgers

Volgers

donderdag 5 juli 2018

na-zomers





Als ik naar de kleur van veel gras kijk, lijkt het wel eind augustus zo geel. Ik ben benieuwd of regen alles nog groen zal maken. Toch is het sfeervol in de ochtendzon en geeft het een bepaalde geur.
Vanochtend durfde ik niet zo ver te fietsen. Gisteren had Merle bijna een konijn te pakken en die plek mijd ik nu. Op een heel groot gemaaid grasveld zag ze een konijntje. Het beeste rende rondjes en de hond er keffend achteraan. Dan is er geen contact te maken met Merle,zo zit ze in haar jachtmodus.
Gelukkig zag het konijn dat er ook een groot stuk hoog gras met bosjes in de buurt was. Daar verdween het beestje in en toen was het gevaar voorbij. Er zat misschien 10 cm tussen jager en prooi. Ik moest er niet aan denken, dat ik een dood konijn had moeten opruimen.
Dus fietste ik deels door het dorp. De jachtgronden moeten maar wachten tot zaterdag. Als ik dan later opsta zijn de konijntjes weer in hun hol.

2 opmerkingen:

  1. Onze hond ging er ook wel eens achterna, ze is best snel maar gelukkig was het aan het eind van een fietsrondje en toen was ze aal beetje moe met haar 9 jaar.
    Ook eens een hertje tegengekomen, die sprong elegant over brede sloot en hond stond haar dom na te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook veel afgevallen, bruine blaadjes. Net herfst.

    BeantwoordenVerwijderen