Volgers

Volgers

vrijdag 27 juli 2018

vreemd

Gisterenmiddag steeg de thermometer in de schaduw naar vreemde waarden voor Vlissingen .35 gr. Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt. Ik was door de warmte en de onrustige nachten de hele dag slaperig. Na even lezen vielen de ogen dicht en kwamen er de wonderlijkste dromen. Ach,dat was dan mijn eigen verhaal.
Vanochtend voelde de 22 gr aan het water heerlijk koel aan. Ik genoot van mijn kippenvel. Merle loopt dan te rennen en te jagen. Gisterenavond na het kleine rondje lag ze zo te hijgen,dat ik de pootjes nat maakte.
Vanmiddag mag ze zwemmen. Normaal doe ik een stap terug, als ze zich uitschud. Nu verkoelt het, die douche aan druppels. Bij het kraantje op het stationspleintje gooi ik wat water in mijn nek en likt Merle uit het kommetje van mijn hand .Even dacht ik aan legionella. Maar het water voelde nog koel aan.
Vandaag wordt het een rustige dag. En komt de slaap,dan geef ik er aan toe.







2 opmerkingen:

  1. Lijkt me zeker lekker om even een kleine douche te krijgen als Merle zich uitschud .En gelijk heb je als je slaap krijgt gewoon even een dutje doen .Ik doe dit nu elke middag eventjes ,heerlijk .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij vallen ook de ogen dicht. Zeker vandaag. Eigenlijk de hele dag. Zoveel last van de warmte.
    Gewoon er aan toegeven.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen