Volgers

Volgers

zondag 29 juli 2018

nieuw

De Zwitserse kaas was bijna op. Ik zag in de supermarkt een andere verpakking staan. "Handig,dat strooit beter"dacht ik. Thuis keek ik op het etiket. Dat vermeldde dezelfde ingrediƫnten, maar wel onderverdeeld in andere voedingsstoffen. Er zat ineens een beetje suiker in en wat koolhydraten.
Nu is dat voor zo'n vleugje kaas, zoals hier over het eten gaat niet zo belangrijk. Maar het maakt me nieuwsgierig.De industrie deed beloften om minder suiker en zout in hun producten te verwerken. En dan ineens in zo'n klein potje verschijnt juist meer zoetigheid.
Het is me trouwens al vaker opgevallen. Als mijn man een tijdje koolhydraat-arm eet, lees ik etiketten. Ineens bevat dan b.v een bepaalde kwark of worst meer koolhydraten dan in zijn vorige low-carb periode.
Ik weet wel, als de verpakking van een artikel veranderd is het verstandig om ook de vermelding van de inhoud te bekijken. Grote kans, dat er goedkopere stoffen zijn gebruikt.



6 opmerkingen:

  1. Is links de nieuwe? Dank zit er niet opeens wat suiker in. Maar ook 2x zoveel zout.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei ik lees zelden wat er in dit soort dingen zit .Soms alleen hoeveel zout erin zit ,ik schrik hier van de verdubbelde hoeveelheid zout .Toch maar eens beter op gaan letten .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kun je mij mailen? Ik heb je mailadres niet.
    Joannehuis63@outlook.com.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen