Volgers

Volgers

dinsdag 31 juli 2018

huishouden





Wat ben ik blij,dat ik een half jaar geleden een hondenmevrouw bereid vond om iedere week twee uur in het huishouden te helpen. Niet alleen is de achterstand in klussen weggewerkt. Maar het huis wordt nu goed schoongehouden. Bovendien houd ik energie over voor andere klusjes, die ik leuk vind.
Hoewel het beter gaat met mijn rug, kan ik met bewondering kijken als J bezig is. Alles wordt opgetild, onder het kleed gezogen en ze sopt en dweilt met een kracht, die ik al jaren niet meer heb.
Maar nu zou het afgelopen vrijdag wel heel warm worden. Ik sprak af, dat ze niet op vrijdag maar deze week op de koelste dag zou komen. Dat was gisteren. Het is weer blinkend schoon en ik heb niet "op mijn geweten" dat iemand zich hier een appelflauwte werkt.
Zo houden we het voorlopig. J. bepaalt, wanneer ze komt met een blik op de weersverwachting.

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk om hulp te krijgen als je zelf niet alles meer kunt en goed om zulke duidelijke afspraken te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk en vertrouwd! Rug beter door de warmte?

    BeantwoordenVerwijderen