Volgers

Volgers

donderdag 7 april 2022

bloemen en planten

Dinsdag bij de kassa van de supermarkt kreeg ik een bloem Op mijn vraag "waarom dit cadeautje?"antwoordde de cassiere"Het is vandaag gerbera-dag. Mooi woord voor galgje". Dus staat er een gerbera in een vaasje.. De ene buurvrouw bracht me kleine tomatenplantjes. Vanwege het koude weer verzorg ik ze in de vensterbank en met de bijna-vorst nachten stonden ze op de tafel. Een andere buurvrouw kwam net een bos blauwe druifjes brengen.Ze overwoekerden de andere planten bij haar. Ook die staan intussen in de tuin....... Ik houd daar van,elkaar iets geven. Mijn man neemt wel eens iets mee ,zoals een oud fototoestelletje van de kringloop voor de ene buurvrouw. ...... Ook de sleutelmannen delen schroefjes e.d. en lenen elkaar gereedschap. Op die manier is iemand geholpen en hoeft niet meteen naar een bouwmarkt. Ik vermoed,dat er veel meer groepen mensen zijn,die zo elkaar helpen. Dat is niet alleen leuk,maar er wordt ook minder weggegooid.

4 opmerkingen:

  1. Dat is heel fijn, om zo dingen te delen met elkaar. Mooie bloem!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Delen ja daar word je blij van. Dat bloempje is een foto waard

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Izerina! Ik ben dol op gerbera's. Ik vind het een mooi gebaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi die kleine maar lieve zaken. Inderdaad om blij van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen