Volgers

Volgers

zaterdag 16 april 2022

stank

Terwijl ik in de keuken in mijn hoekje zat te lezen,rook ik een vieze synthetische geur."Ben jij met één of ander spulletje bezig?"vroeg ik mijn man,die in de kamer was. Nee,hij dacht dat de geur van inpakmateriaal van zijn net ontvangen pakje kwam.Ik ging eens buiten ruiken,maar niets. De stank werd steeds erger."Ruik jij dan niets?"vroeg ik,terwijl ik naar de kamer liep. Mijn man keek op van zijn bezigheden. Beiden zagen we het. Een vieze rook kringelde op uit de oplader met de accu van het fototoestel....... Gelukkig op tijd ontdekt. Ik moet er niet aan denken,dat daar in de buurt van de boeken vlammen waren verschenen.Opnieuw een aanwijzing om nooit langdurig laders aan te houden. Ik zal ook altijd bij een volle fietsaccu de stekker uit het stopcontact trekken. En bij wassen of drogen thuis blijven........De stank was heel hardnekkig. Ramen en deuren open,later de lampe Berger aan. En nog,als ik vlak bij het plekje van die lader kom,ruik ik het synthetische luchtje

9 opmerkingen:

  1. Goed om te weten, laat vaak een oplader in het stopcontact zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf haal ik als de telefoon of accu van iets opgeladen is direct de stekker er uit .Ook ga ik nooit weg terwijl de wasmachine draait .Jaren geleden een paar keer een rookpluimpje uit een apparaat gezien dus ik ben heel voorzichtig geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. welke lucht heb je van lampe Berger?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat kan lang blijven hangen, zo'n lucht. Goed om aan te denken, die opladers. Ik ga ook nooit de deur uit als de wasmachine draait. Mijn zoon deed dat ooit in zijn studentenhuis en kwam thuis toen alles onder water stond. Vreselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOO Wat erg. En ik weet het en toch heb ik mijn apparaten altijd 's nachts op lading staan. Daar ga ik nu echt mee stoppen. Bedankt voor de waarschuwing Izerina. Gelukkig liep het bij jullie goed af,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar is een apparaat voor, dat gaat in het stopcontact en daar doe je dan je snoertje in. Slaat vanzelf af

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad, oppassen geblazen met dit soort zaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat eng en gevaarlijk inderdaad! Goed dat je het rook. Zoiets zal maar 's nachts gebeuren!

    BeantwoordenVerwijderen