Volgers

Volgers

maandag 4 april 2022

verkeerde gewoonte.

Meestal zit ik achter de laptop met mijn linkerelleboog op tafel en vaak hand onder mijn kin. Dat is een gewoonte geworden. Maar wel eentje met gevolgen. Een tijdje geleden zei een vriendin: "He,je hebt een gaatje in je trui,bij de linker elleboog". Ik wist meteen,wat de slijtage juist op die plek veroorzaakt had. Gelukkig kon ik het gaatje nog stoppen....... Gisteren trok ik een andere heel oude favoriete trui uit en zag een knol van een gat. Ja hoor,op de linker elleboog.Daar viel niets mee aan te repareren. Ik ga al mijn truien maar eens controleren op dunnen plekken daar. En eventueel versterken. Veel moeilijker is,die ingesleten gewoonte veranderen. Ik heb nog geen idee,welke houding even prettig zit.

9 opmerkingen:

  1. Die truien zijn nog te vervangen als het maar geen extra vouwen of rimpels veroorzaakt. Ik slaap bijvoorbeeld altijd op mijn linkerzij. Aan die kant vind ik meer rimpels zitten op mijn wang dan rechts.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik slaap ook meestal op links en ja hoor ook daar veel meer rimpels .

      Verwijderen
  2. Dat zou ik nooit hebben bedacht. En wat goed dat je probeert te verstevigen of repareren. Dat zou ik ook niet hebben bedacht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je had vroeger van die ellebooglappen die je erop kunt naaien. Een gewoonte is niet makkelijk veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn vorige post zat fouten, hier de goede.

    Een gewoonte veranderen is erg lastig en ik kan er over meepraten! Niet alleen op gebied van eten heb ik er verstand van, ook op het gebied van ellebogen. Ik heb luxerende elleboogzenuwen. Een kant, rechts, is al twee keer geopereerd maar de klachten zijn niet weg. De andere arm is minder pijnlijk dus die operatie stel ik nog even uit. Ik kan hierdoor niet op mijn ellebogen leunen, tenzij op een kussen. Mijn ulnare zenuwen liggen aan het oppervlak doordat ik geen vet heb en komen dan in de beknelling. Dit irriteert de zenuw waardoor ik tintelingen in mijn pink en onderarm krijg. Wat een verhaal he, realiseer me nu dat ik je halve blog in beslag neem! Succes met anders leunen en zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig hoe zo'n zithouding dan zelfs doorwerkt in je kleding ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb nooit truien aan en alleen m'n hand ligt op mijn muis! Toch maar weer een kat aanschaffen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbare houding! Ik heb alleen nog geen gaten!

    BeantwoordenVerwijderen