Volgers

Volgers

dinsdag 19 april 2022

hersenhelften

Vanochtend op yoga deden we een oefening,die te maken had met beide hersenhelften. Stampen met de voeten,klappen in de handen en ook nog zingen.Dan raak ik in de war. Weet niet meer,wat mijn voeten of handen moeten doen.Het zingen vergat ik maar helemaal.......Ik weet nog,dat ik ooit naar ritmische gymnastiek ging,dat leek me leuk. Na 2 mnd zei de lerares voorzichtig,dat ik misschien beter een ander soort gym kon zoeken.Het raakte allemaal in de war bij me en dan werd het onthouden van de bewegingen helemaal een crime. Gevoel voor ritme heb ik wel,als ik maar niet te veel moet nadenken bij verschillende ledenmaten...... Maar vrij dansen vind ik heerlijk. Er zijn geen regels en het is niet belangrijk wat armen en benen doen. Als het maar goed voelt.Ook dat doen we wel eens op yoga,zoiets als bij Osho. En die hersenhelften? Die zijn al 75 jaar een beetje eigenwijs,wat samenwerken betreft. Dus laat het maar zo.

6 opmerkingen:

  1. Heel verstandig om je er niet druk om te maken. Je kunt er zonder dat heb je wel bewezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een verstandige (en grappige) slotconclusie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die hersenhelften kunnen mekaar behoorlijk tegenwerken. Doe maar lekker op jouw manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 2 Hersenhelften en dan heb ik (en jullie denk ik ook 🤣) ook nog een reptielenbrein.... geen wonder dat het af en toe erg ingewikkeld is om dingen te doen, te laten en te beslissen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind vrij dansen juist vaak lastig. Daarom ga ik graag met mijn man naar stijldansen : )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit goed in spieren en motoriek. Maar ja ik heb weer andere dingen. 🤣

    BeantwoordenVerwijderen