Volgers

Volgers

zaterdag 15 april 2023

angst

Begin 2020 was er ineens een nieuw luchtwegvirus. Mensen werden ziek,sommigen stierven helaas. Elke avond bracht het journaal een staatje met besmettigen en ziekenhuisopnames. Nooit een getal van genezen mensen. Ook de regerings-RIVM-en OMT-babbels waren vaak angst-aanwakkerend. Ik ken mensen,die geen tv meer keken. Zelf was ik een groot deel van mijn angst kwijtgeraakt door het aerosolenverhaal van Maurice de Hond.Mensen konden op bezoek komen,ik ventileerde goed en zette een luchtreiniger aan. Boodschappen deed ik in de vroege ochtend,als de lucht in de super nog fris was...... Nadat de corona-angst geluwd was,kwam het klimaat en de oorlog in Oekraïne. Het einde van de wereld en het kostte de burger veel geld ,om dat te voorkomen. Ik sprak iemand,die echt bang was,dat Rusland een bom op de Schelde zou gooien.......Naast een kort journaaltje ging ik steeds meer alternatieve media kijken. Om breed geinformeerd te worden. Maar ook daar waren angstaanjagende interviews. Ik sliep slecht na het aanhoren van een econoom,die het instorten van het geldstelsel en daarmee de totale economie verwacht. De verhalen over agenda 2030 zijn ook niet gerustellend. De macht die de WHO naar zich toe trekt is gewoon eng. Ook deze nieuwsbronnen ga ik wat minder bekijken. Het is het ene griezelverhaal verwisselen voor het andere. Dan kijk ik liever naar mijn bloeiende perenboom en luister naar de merel. En probeer in eigen omgeving goed te leven.......Hoewel,mijn nieuwsgierigheid blijft. Ik kon het niet laten en kocht het boekje "de stikstoffuik". De andere kant van het voor mij niet goed voelende regeringsstandpunt.

5 opmerkingen:

  1. Tja, wat is tegenwoordig geen 'fuik' hè? Onze leiders trachten ons, het volk, op vele manieren te 'vangen'. Ik snap je gevoel over de alternatieve media; ik deed hetzelfde als jij. Eerst geinteresseerd volgen, maar uiteindelijk gaf het mij ook te veel onrust en ben ik me meer en meer op mijn eigen postzegeltje gaan concentreren. Dat wat ik ZELF kan zien, horen, ruiken, voelen... dat leeft een stuk prettiger!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe beiden, we volgens het nieuws en lezen de krant, maar daarbuiten geniet ik van de rest. Onze tijd zal het wel duren, we zijn midden 70, of er moet een atoombom vallen in Zeeland.
    Mijn dochter heeft geen kinderen en mijn zus ook niet, mijn tak sterft dus uit. Partner heeft 3 kinderen en 3 kleinkinderen, voor hen vrees ik dat het er niet leuker op wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als er maar angst gezaaid wordt dan viert de corruptie hoogtij! Gewoon ons eigen leven leiden en doen wat goed voelt. Dat zet echt zoden aan de dijk!
    Nee, ik vrees niet dat het minder leuk gaat worden, want hoe leuk was het eigenlijk?
    Kop in het zand werkt ook niet echt, maar ogen en oren open houden wel!
    Aan onszelf blijven werken is....een goeie zaak!
    En dank voor dit bericht... elkaar wakker houden is goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie en hoor en maak mijn keuzes. Ik laat me zoveel mogelijk nergens door neenemen niet door voors en tegens niet door geluk of verdoemenis. Angst voor alle tegenwoordige ellende rondom heb ik gelukkig niet. Ik doe wat ik zelf noodzakelijk vind om zo goed mogelijk te leven voor mezelf en mijn medemens. . Alles is vergankelijk en gaat voorbij dat is leven en dat betekent ook dat we een richting van rust en vrede in onszelf kunnen creëren ook als dat even wegzakt kunnen we er weer naar terugkeren. Dat is oefening.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelfde, ik kijk en luister ook veel minder naar de andere media en tv kijk ik al jaren niet meer. Wat kun je eraan veranderen als het al jaren gepland is en doorgezet wordt stapje voor stapje. Voelde me vandaag ook beter door gewoon in de tuin al het nieuwe te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen