Volgers

Volgers

dinsdag 25 april 2023

drijfnat

Mijn man heeft een garagebox. met asbest op het dak. De jongere naastgelegen eigenaars besloten het asbest van hun dak te halen en de garages op te hogen. Mijn man doet mee,maar dan niet meer zelf het dak op.De mannen uit de straat en een dakdekker werken aan het hele rijtje garages. Helaas er is nu vertraging in de werkzaamheden en een communicatie probleem.De mannen wijzen naar elkaar. Met als gevolg alle garagesdaken zijn klaar op die ene van ons na....... Toen ging het eergisteren langdurig hard regenen. Het water van de garages met al een nieuw dak liep via het plastic afdekje bij ons naar binnen.Het oude vloerkleed sopte.Gereedschap aan de wand was nat geworden. Een oude tafel,bedoeld om schappen van te maken, begon te bladderen. Alsof de zondvloed begon. Dan is het moeilijk te accepteren,dat de klus niet meer zelf gedaan kan worden. En je afhankelijk bent van anderen,die door hun werkwijze nu een natte troep maken.Helaas soms is oud zijn diep ademhalen en laten gebeuren,wat gebeurt.

9 opmerkingen:

  1. JA, ouder zijn heeft zijn prijs maar..vooral ook zijn zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel echt heel vervelend. Ik vind het ook raar, men deed toch samen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat ontzettend vervelend! Het zal een samenloop van omstandigheden zijn, maar jullie zitten er mee en je voelt je dan opeens ook zo afhankelijk (op een niet leuke manier), stel ik me zo voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O jee wat een toestand. Pfff ja dan wil je wel uit je dak gaan he 😭

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend, Izerina. Ja, ik herken het: als je ouder wordt kun je niet meer alles zelf en ben je afhankelijk van hulp. En dat is soms heel lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje Izerina, wat enorm vervelend! Hier is toch ook wel sprake van nalatigheid: dat anderen de boel zo slecht hebben achtergelaten dat jullie nu zo de dupe van een regenbui worden. Ik zou daar toch wel 'de mannen' voor aansprakelijk stellen hoor. Dat je zelf het dak niet kunt afmaken is één, maar dat een ander jullie nu in de problemen brengt... dat zou ik niet zomaar kunnen laten gebeuren hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aargh, dat is ook echt wel vervelend Izerina! Ik voel met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooo dat is wel heel erg hoor, water gaat overal tussendoor en de ellende die jullie er nu van hebben... :'( Hopelijk wordt het snel opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen