Volgers

Volgers

dinsdag 18 april 2023

maaimannetje

Door de vele regen was de tuin zompig geworden. Het gras begon te groeien,maar maaien durfde ik nog niet.Afgelopen zaterdag zou het maaimannetje komen. Helaas ik moest hem afbellen,het regende. We spraken af,dat hij zou bellen,als hij deze week kon. Daar ging de bel gisteren na het avondeten. Of het goed was,dat hij nu kwam maaien. Het gras was gelukkig kurkdroog.Afgelopen zomer nam hij steeds eigen machine en gereedschap mee. Maar hij kreeg zijn maaimachine niet aan de praat na de winterstop. "Neem die van ons maar,hoewel die erg simpel is"zei ik. Dat lukte. Er waren nog een paar probleempjes.Ik merkte,dat het een handig ventje is..... Hij had weer verhalen over zijn duiven. En het nieuwe duivenhok,dat hij gebouwd had met zijn vader. Daarvan moest nog een flink bedrag worden terugbetaald. Ik ga een kijken,of ik meer klusjes heb voor hem. Een kleine bijdrage aan het nieuwe hok.

5 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je hiervoor een mannetje hebt! En dat het gras nu weer gemaaid is. Bij ons wordt het ook tijd denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het maaimannetje, wat leuk bedacht! Ik zie iets ronds en groens voor me (i.p.v. geel).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net als Liesje zie ik ook een mannetje voor me. Een soort koekemannetje, maar dan anders

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee het is een klein tenger ventje van 13 jr. Maar werken dat die kan

      Verwijderen