Volgers

Volgers

zaterdag 1 april 2023

CBDC

Op een paar nieuwssites las ik,dat ik juli in de VS de central bank digital currency ingevoerd wordt. Meestal volgt Europa dan ook na verloop van tijd. Ik wil helemaal niet,dat mijn bankrekeningen bij een centrale bank ondergebracht zijn.De controle mogelijkheden nemen dan toe. Ook de kans,dat contant geld langzaam verdwijnt wordt groter...... Ik las over onzalige milieumaatregelen,die dan toegepast zouden kunnen worden. Een limiet op je bankapp voor milieuvervuilende producten,zoals vlees,energie of brandstof. Theoretisch kun je dan bij de kassa staan en je gehaktballetjes niet meer mogen afrekenen. Ik hoop echt,dat er een stokje gestoken gaat worden voor dat soort dictatoriale maatregelen. Want die controle van het al of niet financiele gedrag kan eindeloos worden uitgebreid.Ik weet niet of het monitoren van bankoverschrijvingen boven de 100 euro al wet geworden is. Dat mensen,die veel cash opnemen een mail krijgen van de bank,dat is gebeurd.Zelf betaal ik zoveel mogelijk cash en hoop dat nog lang te doen

6 opmerkingen:

  1. Naast alles wat er verandert zijn er ook gevaarlijke tendensen bezig!
    We moeten erg opletten en aan dat waar we buiten kunnen niet meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak me er ook grote zorgen over

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja de controle wordt steeds groter. Ben bang dat we dat niet meer tegen kunnen houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zorgwekkend Izerina. Ik word van dit soort dingen ook niet bepaald vrolijk. Wij zijn al 'ondervraagd' door onze Deense bank over ons financiƫle gedrag. Benieuwd wanneer onze Nederlandse bank hetzelfde gaat doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, dat klinkt inderdaad nogal Big Brother is watching you achtig!

    BeantwoordenVerwijderen