Volgers

Volgers

dinsdag 4 april 2023

straatje

Wij wonen al heel lang in een prettig stukje straat. De mensen overlopen elkaar niet. Maar er wordt meegeleefd met elkaar. En geholpen waar nodig is.Mijn net verhuisde buuf(zo jammer toch) appte om samen een bos bloemen te geven aan mensen met veel ziekte/ellende aan de overkant.Zo is een andere buurvrouw in het ziekenhuis terecht gekomen en komt niet meer thuis. Toevallig had ik een kaartje bij haar in de bus gedaan. Vanmiddag een lekker stuk chocola kopen,dat iemand weer meeneemt.De ziekenhuis-buuf had altijd een reservesleutel en liet in noodgevallen het hondje uit van weer een ander. "Zal ik het overnemen?"bood ik aan. Zo worden we hier allemaal ouder ,soms met gebreken. Ik weet nog,dat wij hier kwamen wonen en bij de "jonkies"hoorden.Ik hoop,dat de nieuwe jonge mensen,die hier komen wonen in de huizen die leeg staan en komen een beetje dezelfde inslag hebben en de harmonie blijft.

8 opmerkingen:

  1. Mooi, want zo worden 'verzorgtehuizen' minder noodzakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is fijn, zo'n saamhorigheid! Ik heb dat ook wel op verschillende woonplekken ervaren. Totdat langzaam de een na de ander vertrekt en de nieuwe mensen niet meer zo betrokken zijn bij de buurt. Zo jammer is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oi, vergat nog te zeggen dat ik het een mooie foto vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet hoe fijn dat is, ik woon in een wijk waar mensen ook met elkaar meeleven en een praatje maken. Bloemetje bij ziekte, plantje voor de buren omdat ze leuke mensen zijn, een potje zelfgemaakte jam... ik geef en ontvang en dat nu al bijna 20 jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een sfeervol plaatje, én een sfeervol blogje! Zo fijn als het zo kan zijn in een straatje of buurtje! Ik hoop met jou en voor jou dat er inderdaad 'jong bloed' de lege huizen komt vullen, en dat die mensen dezelfde sociale insteek hebben als jullie (en anders verhuis ik, komen wij wel een leeg huis bewonen ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik help het je hopen. Bij ons was het ooit gezellig en fijn, maar helaas al lang niet meer zoals het was

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop voor je dat je leuke buren krijgt, dat is helaas wel eens anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoop dat de huidige harmonie blijft bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen