Volgers

Volgers

vrijdag 25 augustus 2023

DSA

Vandaag gaat het eerste deel van de Digital Services Act in.Met deels een bescherming van klanten bij heel grote internetwinkels. Maar ook een stuk beperking van de vrijheid. Op facebook en youtube werden al lang onwelgevallige berichten verwijderd. Soms met een "straf"van een aantal dagen niet mogen publiceren. U zit in de gevangenis,net als monopolie.Nu wordt het nog strenger. Allemaal om desinformatie tegen te houden. ..... Ik denk dan "Mag ik zelf oordelen over wat ik wel of niet geloof? En gewoon mijn gezonde verstand en onderbuikgevoel gebruiken".Helaas blijkbaar gaat "de waarheid"door een zekere groep mensen bepaald worden. Meningen die afwijken worden verwijderd. Stond er niet in de bijbel "Neem kennis van alles en behoud het goede"?

6 opmerkingen:

  1. Het is bizar wat er allemaal gebeurt, Izerina. Ik merk dat ik een beetje afhaak, maar wel, nog meer dan ik vroeger al deed, zo eenvoudig en basaal mogelijk probeer te leven. Simpel eten, lokaal kopen, contant betalen, enz.
    Hoe is het trouwens met je rug? Hopelijk gaat het wat beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blaast me niet meer omver. Maar ik wil weten door wie en hoe ik "belazerd" wordt. En probeer simpel en liefdevol te leven. Het gaat langzaam beter met mijn rug.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtig verwoord: simpel en liefdevol. Liefdevolle eenvoud, die ga ik onthouden! En wat fijn dat je rug weer aan het genezen is.

      Verwijderen
  3. Ok dat weer get. Wat leven we toch i een lastige tijd om ons eigen midden te kunnen bepalen. En toch ... is ook dat door dik en dun te vinden. Dat zie ik aan individuen binnen landen waar dictators heersen. Maar het wordt er niet makkelijker op

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag het nu ook in het nieuws voorbij komen maar er zit in mijn visie toch zeker ook wel een heel goede kant aan.
    Erg dubbel zosls alles in een maatschappij waar slles maar xou moeten kunnen en er nog weinig respect is voor de medemens die anders denkt.

    BeantwoordenVerwijderen