Volgers

Volgers

zaterdag 12 augustus 2023

reisverslag

Een nichtje is op dit moment op vakantie in de VS. Ze zet haar foto's en stukjes tekst op een site,zodat iedereen kan meegenieten. Wat een herkenning.Wij waren daar 43 jaar geleden ook. De foto's maar ook de beschrijving van de overweldigende natuur,er is in al die jaren niet veel veranderd. Ik heb mijn oude reisverslag opgezocht en zitten lezen. Veel wist ik nog,maar niet alles. Er heerste toen een hittegolf en we zijn niet verder gegaan naar Texas.Maar in de Rocky Mountains was het in de nacht tegen het vriespunt en hadden we het koud in ons tentje.Regelmatig werd ik lek gestoken door muggen. Behalve adembenemende natuur was er ook het genieten van het typisch amerikaanse "junkfood". Meestal kookten we zelf,soms op een houtvuurtje. De koelbox werd gekoeld met een zak ijsklonten. Dat kocht je bij een tankstation.We hebben veel aardige en behulpzame mensen ontmoet.Want onze 7-jaar oude buick had een paar keer pech. Dan waren er mensen,die ons b.v. van de garage naar een motel brachten.Maar ook veel praatjes onderweg,als mensen hoorden,dat we uit Holland kwamen.Al met al een leuke duik in het verleden.

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto. Zou je nichtje ook op die plek een foto maken? En heerlijk even terug in de tijd en oude herinneringen weer herontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je even terug in de tijd kon gaan en je eigen reisverslag nog had om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk he die herinneringen ophalen. En wat waren we jong 👵 leuke foto van jou

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik houd van reisverslagen! En ja, tegenwoordig gaat dat vaak online.
    Wat leuk voor je om deze herinneringen op te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto van jou! En heerlijk, op deze manier, aan de hand van actuele reisverslagen, je eigen herinneringen weer eens ophalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie aanleiding om voor jezelf herinneringen op te halen aan je reis Izerina. Ik ben niet reislustig, maar ik vind zelfs dat je reis heel mooi en bijzonder klinkt!

    BeantwoordenVerwijderen