Volgers

Volgers

dinsdag 15 augustus 2023

kostenplaatje

Er is financieel van alles gaande. Het voelt,als een poot uitgedraaid worden. Van de bank kwam een bericht,dat er twee voordeliger betaalpakketten bij de betaalrekening kwamen. Dat lijkt aardig. Maar de mogelijkheden om contant op te nemen en te storten werden minder bij dat goedkope. Een zachte dwang naar een cashloze maatschappij?....Zo lees ik vanochtend,dat één energiemaatschappij al begint met maandelijks 10-20 euro te laten betalen voor het leveren van stroom van de zonnepanelen aan het net op bepaalde tijden. Ik moet me er eens goed in gaan verdiepen.Ook dat klinkt als een smerig truukje. Eerst mensen overhalen te investeren in zonnepanelen. Als ze liggen,langzaam de opbrengt voor de eigenaar afromen. Waar weinig nieuws over naar buiten komt, is de salderingsregeling met mogelijke verandering. Ik ben benieuwd waar nog meer de duimschroeven aangedraaid gaan worden.Want de overheid speelt financieel voor Sinterklaas en wij mogen de cadeautjes betalen.

4 opmerkingen:

  1. Ik was ook enorm verbaasd, de energiemaatschappij die hiermee begint (let op, er volgen er binnenkort vast meer) doen dit om hun kosten te dekken!!!!! Ik weet dat de salderingsregeling wordt afgebouwd, de Tweede Kamer is voor, de Eerste Kamer moet dit voorstel nog goedkeuren. Maar je zal zien... ook dit gaat door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit klinkt heel erg krom. Maar ja... wat kun je nog 'recht' noemen in deze wereld?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het nieuws over de kosten voor zonnepanelen vond ik ook niet fijn. Je hebt er toch in geïnvesteerd om juist minder kosten te krijgen. Maar het wordt gebracht dat het anders niet eerlijk is voor de mensen zonder zonnepanelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzondere stappen en het worden er meer, let maar op!

    BeantwoordenVerwijderen