Volgers

Volgers

zaterdag 5 augustus 2023

voedsel veiligheid

Vannochtend las ik het op een nieuwssite. De docu "poisoned"op netflix is in de paar dagen al heel vaak bekeken. Ik keek ook. Indrukwekkend. Het gaat over de veiligheid van voedsel. Hoe de regels daarvoor in slachthuis en fabriek soms aan hun laars gelapt worden.Bewust,want verbeteren kost geld. Zelfs groenten,die bewaterd worden uit vervuilde sloten,kunnen een gevaarlijke E-coli bevatten.Er kwamen op rij een stel grote voedselschandalen uit de VS voorbij. Met ook dodelijke slachtoffers. Toen ik keek,herinnerde ik me het weer.......Aan het eind van de lijn,in eigen keuken kunnen we veilig werken. Daar werd ik weer eens met de neus opgedrukt. Met het klaarmaken van kip,b.v.niet alleen vuile handen,maar ook de knop van de kraan schoonmaken.Ik had me ook niet gerealiseerd,dat gehakt of een hamburger vlees van een aantal koeien bevat. Dus meer kans op een bacterie. Nu nog beter doorbakken. Zo ook met gesneden sla in een zakje.Geef mij maar één krop.Spruitgroenten maak ik zelf.Ik merkte ook,dat ik vaker mijn handen waste,toen we de hond nog hadden. Al met al een paar verbeterpunten gezien deze week.

3 opmerkingen:

  1. O, ik ga niet kijken, ik kan het denk ik niet aanzien! Je moet er maar niet teveel over nadenken wat er allemaal in fabrieken en slachthuizen gebeurt. Ik eet zo 'verantwoord' mogelijk, d.w.z. geen pakjes en zakjes en veel biologisch. Dat voelt voor mij het beste. Maar wel heel goed dat deze dingen in de openbaarheid komen, misschien verandert er dan eens iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een goede documentaire die bewust maakt van veiligheid als het gaat om voedsel!

    BeantwoordenVerwijderen