Volgers

Volgers

vrijdag 10 november 2023

belastingstelefoon

Op de belastingtelefoon wordt veel gemopperd. En grapjes gemaakt.Dus had ik niet veel moed,toen ik gisteren belde met een bijzondere vraag van een vriendin.Gelukkig is het een 0800-nummer. En werd de wachttijd aangegeven. Voldoende om snel thee te zetten. Dat geeft geduld.Ik kreeg een vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Ze had nog nooit gehoord over,wat ik weten wilde. Maar ging een collega raadplegen.Weer wachten,ik ging er eens lekker bij zitten.De mevrouw verontschuldigde zich. Er was daar niemand met informatie. Ze wilde er verder achteraan "Hier kan ik zelf van leren,ook voor een volgende keer."zei ze.Ze bedankte me voor het wachten en ik haar voor alle moeite.Nu wordt ik binnen 5 werkdagen teruggebeld. Jammer genoeg mag men geen informatie per mail versturen. Dat leek me gemakkelijker. Toen dacht ik nog even gemeen"Is per mail mogelijke foute informatie voor altijd zichtbaar? ".Maar het is een verademing om zo constructief te praten met iemand die meedenkt.

7 opmerkingen:

  1. Dat klinkt heerlijk zeg! Wat fijn om ook eens een positief verhaal te lezen over de belastingdienst Izerina : )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw vriendelijkheid, rust en geduld werken daar ook aan mee , Izerina!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan heb je wel net de juiste mevrouw getroffen. Heerlijk is dat en geeft ook een voldaan gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zal vast ook komen doordat jij rustig en vriendelijk bent, maar inderdaad goed om een positieve ervaring te lezen. Ik heb eigenlijk nooit slechte ervaringen wanneer ik bedrijven of instanties bel. Ik denk dat de meeste mensen aan de andere kant van de lijn ook trots zijn op hun werk en hopelijk er plezier in hebben. Misschien uitzonderingen op grote callcenters waar de werkdruk hoog is en veel studenten werkzaam zijn die het misschien niet als een echte leuke baan zien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ook niet mensen die weinig keus hebben dan callcenterwerk (ook door UWV of hun casemanager W&I doorverwezen en dan voor een minimumloon urenlang namens grote partijen aan de telefoon zitten. Met nul-urencontract. Met als doel targets halen. Niet goede gesprekken voeren of correct voorlichten). Nu alle zorgverzekeraars weer nieuwe polissen hebben wordt er veel van dit soort callcenters gebruik gemaakt. Been there, got the T-shirt.

      Verwijderen
  5. Wat een fijn geduldig nlogje. Leven in geduldige vriendelijkheid doet niet alleen onszelf maar de hele wereld goed . Yja en soms popt er even iets op. En daar hebben we die opmerkzaamheid voor nodig . Het zien ervan is net zo belangrijk he.

    BeantwoordenVerwijderen