Volgers

Volgers

maandag 13 november 2023

oude hondenvrienden

In de jaren,dat ik dagelijks langs de dijk liep met de hond,ontmoette ik vaak dezelfde mensen. We liepen met elkaar op en de honden speelden samen. Ik noemde hen "hondenvrienden". Met een enkeling was er echt contact. Niet het dagelijke weer-en hondpraatje, maar meeleven met problemen en ziekten in het gezin.De situatie in de wereld. Zelfs levensvragen werden aangesneden. Mooie gesprekken vaak..........Gisteren kwam ik zo'n hondenvriendin tegen. In de supermarkt of biebbus was het meestal een kort "alles goed bij jullie?"Nu was het weer als vanouds. Na haar vraag "jij bent toch ook 77 jaar?",kwamen we op accepteren van ouder worden,rustig sterven en zelfs"Wil jij nog een andere man,als je alleen overblijft?"Het was als vroeger aan de dijk. Ik kwam met een glimlach thuis. Wat was dat toch een mooie tijd.

6 opmerkingen:

  1. Wauw, wat bijzonder , en heerlijk, als je zulke gesprekken kunt voeren, zomaar, zonder dat het heel zwaar wordt. Maar daar heb jij volgens mij ook een talent voor, Izerina!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou heel erg van dit soort gesprekjes. En die heb je niet alleen met hondenvrienden. Ik kom hier ook van dat soort contacten tegen zonder hond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zulke onverwachte ontmoetingen én gesprekken kunnen dat effect hebben, wat heerlijk toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeee, ik kan weer reageren! (Dat lukte heel lang niet) Mooi, dit soort ontmoetingen én gesprekken! Ik snap dat je met een glimlach thuis kwam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn zo'n ontmoeting Izerina. Het klinkt echt als een fijn gesprek ook. Ik kan me voorstellen dat je daar blij van werd.

    BeantwoordenVerwijderen