Volgers

Volgers

zondag 5 november 2023

bezoek

Dit weekend kwamen de oudste van mijn zus en haar man op bezoek. Ze sliepen bij een goed B&B om de hoek. Ik realiseerde me,dat ik toch echt oud was. Bij ons slapen zou een opgave zijn geweest en bovendien voor hen een beetje primitiever. Het was heel gezellig. Er viel veel bij te praten. Vroeger was mijn zus de familie-tamtam en vertelde regelmatig over het wel en wee van haar dochters. Die informatie mis ik nu en hoor het af en toe via whatsapp...... Natuurlijk ontbrak de boterkoek niet. Vanaf de logeerpartijtjes in hun jeugd is dat favoriet lekkers voor beide nichtjes. Al pratend merk ik dan,dat het vertrouwd is met die meiden. Ze hebben als kind ook zo vaak gelogeerd. Plus de herinneringen aan gezamelijke vakanties. Ik weet nog,dat toen het aangetrouwde neefje zo'n 25 jr geleden voor het eerst meekwam,hij gezellig kletste,alsof hij hier al jaren kwam. Al met al zijn de oren en tongspieren goed gebruikt. Zo anders,dan ons meestal stille leventje,dat we beiden heel vroeg in bed lagen gisteren ,om wel 10 uur te slapen.

7 opmerkingen:

  1. Ik herinner me dat je eerder ook al eens over dat bezoek (en de boterkoek) vertelde. Fijn dat ze weer langs kwamen én lekker in een B&B logeerden. Ik denk zomaar dat dat voor beide partijen de beste oplossing is. Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Logeren bij mensen vind ik niet zo fijn, doe liever mijn eigen ding. En ga ook graag op tijd naar bed! Leuk om je blogje te lezen vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi en waardevol zo'n contact tussen tante en nichtjes! Dat heb ik met geen enkele tante.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn bezoek! Zo'n B&B is wel een uitkomst. Ook voor mij als ik eens ergens naar toe wil en dat te zwaar zou vinden om dezelfde dag weer terug te reizen. Goeie tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn zo'n bezoek. En dan is het ook niet erg dat je er moe van wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, maar wel intensief dus. Ik heb dat ook als we opgepast hebben. Zonder dat het nou zo'n inspanning is, ben je 's avonds toch uitgeteld ;)

    BeantwoordenVerwijderen