Volgers

Volgers

zondag 26 november 2023

gratis inrichten

Gisteren tijdens mijn ochtenwandelingetje kwam er een mevrouw aan. Ik ging wat opzij,want ze sjouwde een grote staande schemerlamp. "Wilt u een foto maken,ik loop tenslotte niet altijd met een lamp op straat."vroeg ze. Dat deed ik. Intussen hoorde ik het hele verhaal. Ze kende een Syrische statushouder,die een huis had gekregen.Samen met anderen hebben ze de man geholpen om zijn huis van het aller nodigste te voorzien en dan allemaal met gratis spullen. Want die meneer sprak en las te weinig Nederlands om de "ik geef weg"sites te lezen. Hij had ook geen vervoer om een bed of bank op te halen.Maar nu kon hij zich redden....... Wat zijn er dan aardige,behulpzame mensen. Jammer,dat zoiets de media niet haalt. Het zou een mooi tegengeluid geven tegen alle nare berichten.

10 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Maar het zal toch niet zo gegaan zijn van: hier is je huis en zoek het maar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn in Deventer allerlei organisaties die statushouders helpen bij het inrichten van hun huis. Gelukkig wel. Ik heb Syrische buren en het zijn supervriendelijke mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha wat een mooi bericht! En nu geef jij er publiciteit aan, ook belangrijk als tegenwicht tegen alle narigheid.... En Bertiebo: ja hoor, vaak gaat het zo....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer toch dat ook dit realiteit is en hier hoor je niemand over.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi bericht! Er zijn zoveel goede mensen op de wereld... Ken je het Pareto Principe? Ik 'vertaal' dat vaak naar: 20% van de mensen op de wereld verpest het voor de overige 80% (en helaas komt die 20% altijd in het nieuws, en gelooft de kudde 'het nieuws').

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja leuk het doet me denken aan de jaren tachtig. Verschillende vriendinnen in scheiding net als ik en geen cent dus overal kwamen de spullen vandaan. Ik heb heel wat muurtjes gewit 😆

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat verwarmt je hart. Zo kan het ook. Mooi bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi dat die meneer hulp kreeg. Ik hoorde van het weekend ook van een Ethiopische vluchtelinge die een huis moest inrichten en ook niets had, zelfs geen bedden. Hoe dat dan zit met zoals Bettie zegt (het zal toch niet zo zijn...) weet ik niet hoor, maar ook voor deze mevrouw en haar gezin was er gelukkig hulp.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk! Een heel mooi verhaal Izerina. En zo zijn er volgens mij veel meer Nederlanders dan de mensen die negatief zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, zo'n goed nieuws berichtje!

    BeantwoordenVerwijderen