Volgers

Volgers

donderdag 16 november 2023

kort bezoekje.

We gingen naar den Briel,om mijn oude tante te bezoeken.Meestal zit ze na het eten nog in de eetzaal. Daar vertelde men,dat ze naar bed gebracht was. Ze was zo moe.In bed troffen we een 'ziek oud vogeltje"aan. Eerst dacht ik,dat ze overleden was. Geen adem te zien of horen.Toen kwam er weer een teug. Het leek op slaapapneu. Seconden lang niets en dan weer een ademhalen. Tante reageerde niet op roepen of een aanraking. Ook toen even het licht aanging,om kleding te controleren,bleef ze diep slapen(of verder weg?).We zijn een poosje bij haar blijven zitten. Haar adem leek te veranderen,als ik haar hand pakte. De verzorging vertelde later,dat ze de laatste dagen bijna geen energie meer had,niets at of dronk.Ik ben blij,dat ik haar nog zag.Want,om in haar eigen woorden te spreken "de Grote Baas komt haar waarschijnlijk snel halen".
foto uit betere tijden

7 opmerkingen:

  1. Ach wat verdrietig om mee te maken. Goed dat je er was

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo gleed mijn moeder langzaam het leven uit. Verdrietig en ook mooi vond ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt inderdaad als de ademhaling van iemand die aan het eind van haar leven is. Ze ziet er uit als een lieve vrouw op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Indrukwekkend om mee te maken. Wie weet heeft ze op de een of andere manier gevoeld dat jullie er waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dan is het fijn dat je haar nog even hebt gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi dat jullie er dan nog even bij konden zijn. Heeft ze inderdaad vast gevoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat verdrietig, fijn dat jullie nog even bij haar waren.

    BeantwoordenVerwijderen