Volgers

Volgers

zaterdag 9 februari 2019

fietsendief



Terwijl ik vanochtend door het dorp fietste, zag ik in de verte een vage vorm. Het leek net een man met aan elke kant een hond. Merle pikte waarschijnlijk mijn onzekerheid op en werd al waaks. Het bleek een vroege folder-meneer met een brede kar te zijn. Als ik dan groet, is voor de hond alles in orde en ontspant ze.
Maar toen deed die meneer een goede daad. Hij raapte een door de storm omgevallen fiets op. Dat was teveel van het vreemde voor Merle. Ze begon te blaffen, alsof ze een fietsendief betrapte. Gelukkig was het een aardige man en niet bang. Ik riep Merle tot de orde. Waarschijnlijk was dat stuk straat wakker. Want in twee huizen reageerde een andere hond. We konden er samen om lachen.

1 opmerking:

  1. Wel heel fijn dat Merle zo alert is en heel goed op jou past ,dat geeft toch een veilig gevoel .Doet me denken aan mijn eigen hond die ik heel lang geleden had ,kruising Herder/Rottweiler en het was echt een heel grote jongen !Zo'n veilig gevoel had ik altijd al was het midden in de nacht dat ik er nog even uit moest met hem .En wat zou ik graag een [ grote ] hond willen maar ja we zijn niet zo jong meer !

    BeantwoordenVerwijderen