Volgers

Volgers

maandag 4 februari 2019

scholierenprotest



Met plezier kijk ik naar het scholierenprotest tegen het aarzelende klimaatbeleid. Mooi te zien, dat jonge mensen zo gemotiveerd zijn. En nadenken over hun toekomst. Hoewel ik me afvraag, hoeveel klimaat-spijbelaars gewoon voor de lol meelopen.
Toch ben ik benieuwd, of ze milieuvriendelijk zijn in hun eigen leven. Met het vingertje naar de regering wijzen en daar maatregelen van verwachten, is één kant van de medaille. Je eigen inbreng is de andere kant. Er is ook nog "de macht van de massa". Als vele mensen naar hun manier van consumeren kijken, volgen er ook langzame veranderingen.
Toen ik nog les gaf, waren er ook groepjes leerlingen, die veranderingen op het gebied van milieu en gezondheid nastreefden. Zo zette ik met hen een ophaalsysteem voor oud papier op. Ze kregen het voor elkaar, dat naast de roze koeken en al die troep er ook fruit verkocht werd in de kantine. Zelfs de benauwde droge lucht werd verbeterd, doordat allerlei leerlingen planten meenamen.
Helaas,toen de fruit-klas na hun examen afvloeide, lagen de appels te rotten  en verdween het fruit. Ik werd ziek en na een half jaar waren de planten dood en werd het papier niet meer opgehaald.
 Ik hoop,dat deze protesterende scholieren gemotiveerde opvolgers blijven houden

1 opmerking:

  1. Dan heb je voor die fruitklasmensen veel betekend en wie weet hoe lang dat heeft doorgewerkt en nog doorwerkt

    BeantwoordenVerwijderen