Volgers

Volgers

zaterdag 16 februari 2019

nog eentje



Weer vond ik een fiets. De vierde al. Bij de ondergrondse vuilcontainer stond een oude, maar goed onderhouden damesfiets. Op slot.Ik heb hem maar in de tuin gezet. Mijn man wil hem in de garage bewaren tot de termijn van een jaar verstreken is. En dan of voor onderdelen gebruiken of aan iemand geven van wie de fiets gestolen is. Maar ik hoop,dat de eigenaresse de fiets komt halen. Ik zet de fiets op de gevonden voorwerpenpagina van de gemeente. Dan krijg ik een mail als bewijs van aangifte.
Al twee keer eerder vond mijn man een fiets. Zij vonden na een jaar hun weg naar mensen, die een fiets nodig hadden. Ik zag eens, ook bij de vuilcontainer, een oude racefiets. Die heb ik op laten halen door de gemeente.
Dan ben ik nieuwsgierig, hoe zo'n fiets bij de container komt. Heeft iemand hem willen stelen en werd het te zwaar tillen? Of is het een pesterijtje? Aan en soms in het kanaal liggen af en toe fietsen. Weggehaald uit de fietsenstalling bij het station waarschijnlijk. Wat zonde toch!
Maar wie weet heeft de eigenaresse van deze fiets geluk en krijgt ze hem weer terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten