Volgers

Volgers

woensdag 6 februari 2019

pesten

Bij de kaaskraam op het dorpspleintje stonden een paar dames. Ineens kwam er een jongen aanfietsen. en ging bij de kraam staan. Achter hem aan reden twee andere ventjes. "Laat me met rust, alsjeblieft" smeekte de jongen.
Ik vroeg hem, of hij iets wilde kopen of steun zocht "Dat laatste" zei hij.Die andere gastjes bleven loerend op afstand staan. Het vreemde was, die jongen was wel een kop groter dan die treiterkoppen. Maar hij straalde een weerloosheid uit.
"Woon je ver weg?" vroeg een mevrouw, terwijl ze haar boodschappen inpakte. De jongen woonde vlakbij "Zal ik met je mee fietsen naar huis?" was de vraag. Met een zucht werd "ja "gezegd.
Voor dat moment was de jongen gered. Maar de vraag is, hoe het morgen op school zal verlopen.
Wat is de wereld toch keihard en onveilig ,zeker voor pubers.


4 opmerkingen:

  1. Afschuwelijk en hier krijg ik tranen van in mijn ogen ,ben zelf zo gepest vroeger .Wanneer zien ze toch in vredesnaam eens in wat ze anderen aandoen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zoals altijd gaat het hier over 1 jongen die gepest wordt door 2 of meer.
    Ze zijn laf en hopen op deze manier het aanzien van anderen te verdienen en zich op deze manier van een veilig plekje te verzekeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bah, wat een vervelende blagen zijn er toch. Fijn dat die mevrouw met hem meefietste.

    BeantwoordenVerwijderen