Volgers

Volgers

woensdag 11 september 2019

whatsapp

Meestal gebruik ik whatsapp om een mededeling door te geven aan een ander. Of ik ontvang een foto. Maar gisteren heb ik voor het eerst uren lang "gekletst"met mijn vriendin in Suriname. Met bellen is het geluid blikkerig en valt soms weg. Dan praten we maar even. Alleen in het weekend met de normale telefoon is een uurtje babbelen te doen. Dat is leuk,we lachen en hebben altijd wel een verhaal.
Maar dit was anders. Door de pauze tussen de berichten kon ik nadenken over mijn reactie en vragen.
Ruth was terug van haar boitie,haar hutje in het bos. Meer dan 30 jaar kwam ze daar met haar man. Nu gingen vrienden mee. Want een vrouw alleen,dat is gevaarlijk. Er wordt veel gestolen,ook met geweld. Toch zou alleen zijn helpen bij het missen van haar man.
Voor haar lunch en tot mijn bedtijd wisselden we met tussentijd  berichten. Over verdriet,het accepteren van ouder worden,de schoonheid van de natuur. Alsof we bij elkaar in de kamer zaten.
Deze manier van contact hebben is voor mij een aanwinst.

7 opmerkingen:

  1. Ik krijg steeds meer een hekel aan bellen, voor mij is appen ook een verbetering. Maar fijn dat je zo serieus contact kunt hebben met je vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn, zo'n vriendschap die lange afstanden overbrugt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whatsapp is voor mij, met een ‘telefoonfobie’, een uitvinding van grote klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is het normale bellen via gewone telefoon/vaste lijn of mobiel?

    Of maak je gebruik van de Whats app telefoonmogelijkheid, die is nog gratis ook. Toen mijn zus in IJsland en Amerika was gebruikten we dat met veel plezier, geluid was vrijwel altijd goed, alleen na 10 minuten altijd even storing en dan ging het weer helemaal goed verder

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kan ook teksten inspreken via Whatsapp. Hoor je toch nog even elkaars stem. Fijne uitvinding hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja de app. Ik heb pas sinds 2 jaar een telefoon met die mogelijkheid. Wat een gemak tijdens zorgvolle dagen en wat een plezier tijdens vakanties en de gezelligheid van de dag...ik wil het niet meer kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En het fijne van whatsapp vind ik ook dat je een gesprek nog rustig kunt nalezen daarna!

    BeantwoordenVerwijderen