Volgers

Volgers

zaterdag 17 september 2022

collecte.

Er werd gebeld. Op de stoep stond een meneer uit de straat met zijn dochtertje. Ze collecteerde voor het KWF. Altijd als er een kind staat geef ik iets, Zij doen tenslotte hun best.Ik zei :"Wacht even,dan pak ik geld". Tot mijn verbazing kon dat niet meer,geld geven. De bijdrage moest via een QR-code. "Helaas dan heb ik niets voor jullie. Ik bel met zo'n ouderwets klaptelefoontje"was mijn reactie....... Binnen keek ik eens op de website van het KWF. Wat bleek,zij hadden een proef gedaan. En de ouderwetse collectebus bracht minder op,dan geven via QR-code. Ook andere goede doelen gaan over op deze manier van geld inzamelen. Jammer dan,bij iemand met nog een echte bus ga ik er extra veel in doen.

2 opmerkingen:

  1. Ojee, o jee! Ik heb ook zo'n ouderwets klaptelefoontje. We worden zo langzamerhand een soort van aliens, Izerina.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat ze dan niet beide opties geven. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen met zo'n QR code uit de voeten kan.

    BeantwoordenVerwijderen