Volgers

Volgers

zondag 4 september 2022

Herkenning

In de Happinez zag ik een boektitel,die me aansprak. "hoe overleef ik de moderne wereld".Inderdaad heel boeiend en herkenbaar voor me. Over allerlei veranderingen in de laatste 100 jaar en wat dat met de mens doet,lichamelijk en geestelijk. Het vaak jachtige leven,de overdaad aan prikkels,veranderde voeding,oppervlakkiger contacten,de social media,alles kwam langs.....Alleen was de schrijver in mijn ogen wel erg pessimistisch. Ik heb nog een ander boek van hem geleend en ben benieuwd. Voorlopig ben ik heel tevreden met mijn rustige leventje als gepensioneerde.En heb terugkijkend nooit echt meegelopen in de rat-race.Een voordeel van het onderwijs en de keuze om eenvoudiger te leven van een niet full-time salaris.Dat huidig rustige leven heeft wel het nadeel,dat ik b.v. vrijdag/marktdag de winkelstraat van Vlissingen inliep en rechtsomkeerd maakte. Laat maar zo'n mensenmassa,ik had niet echt iets nodig.Ik ben "de moderne wereld"ontwend.

5 opmerkingen:

  1. De drukte hoef ik ook niet meer in. En ik denk ook, dat wij van een generatie zijn die niet zo veel waarde hechten aan meer meer meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook wel blij met mijn rustige gepensioneerde leven maar omdat alles wat langzamer gaat kosten veel dingen wel veel meer tijd en pauzes en daardoor ben je nog de hele dag bezig.
    Maar soms vind ik voor een uurtje de drukte wel prettig en dan weer terug naar de rust

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik snap je helemaal Izerina! Als ik een grote mensenmassa zie maak ik ook rechtsomkeert. Net als jij houd ik van een rustige levensstijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder, want mijn lichaam verzet zich!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij overleven de moderne wereld wel, Izerina, met onze rustige en eenvoudige manier van leven!

    BeantwoordenVerwijderen