Volgers

Volgers

dinsdag 13 september 2022

oogst

Op dit moment wordt hier oogst gedeeld. Dit weekend belde een vriendin "Wil je nog valappels?". Graag voor een appeltaart. Ze kwam met 4kg,dat was veel. Ik ben gaan schillen en snijden. Het werd een appeltaart. Voor twee dgen appelmoes en nog drie potten om te bewaren. Gisteren vroeg ik die vriendin op de thee,om de taart van hun appels te proeven......Onze eigen cherrytomaatjes zijn bijna op. Vanochtend kwam een andere vriendin met een zakje tomaten.Ik nodigde haar uit voor de lunch,bestaande uit...tomatensalade. Het smaakte goed..... Zonet liep de buurjongen naar binnen. Hij had op zijn werk gigantisch veel romatomaten gekregen. Of ik wat wilde. Dat wordt dus morgen tomatensaus maken in de slowcooker en een deel daarvan invriezen. Gelukkig houd ik van koken en zeg dus op al dat aanbod "wat fijn,dank je wel".

5 opmerkingen:

  1. Wel een gezellige boel met al dat uitwisselen. Dat zit er jn zo n flatje niet echt in en daarbij komt dat ik geen kookster ben. Nou ja hier heb ik weer andere dingen. 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om oogst met elkaar te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van de buurman die erg grote moestuin heeft kregen we 2 emmers vol tomaten, het was een erg goed jaar zei hei, dus over,
    Nu staan er 14 grote potten mooi rood te zijn in de kast, ontveld en verder niks mee gedaan. kan je alle kanten uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk en hartverwarmend hoe mensen delen!

    BeantwoordenVerwijderen