Volgers

Volgers

donderdag 27 oktober 2022

snoep

Hier wordt weinig gesnoept. Uit zelfbescherming haal ik ook geen koekjes,dropjes of zoutjes in huis. Misschien wel door het weinig snoepen,kan ik er niet afblijven,als het wel in huis is. Het wonderlijke is,met chocolade heb ik geen "verslavings"probleem. Elke dag een stukje bij de middag thee en daar blijft het bij.....Maar deze week is is het raak. Zelf had ik mijn jaarlijkse zak echte pepernoten gekocht. Zalig! Die kruiden. Maandag bracht een vriendin nog een zak pepernoten mee. Die heb ik ongeopend helemaal achter in de kast uit het zicht gelegd. Gisteren bij het koffiedrinken na de uitvaart nam ik een kaasbroodje. Dat was heel lang geleden...... Vanochtend was ik bij de super ,om snoep voor de Halloween-kinderen te kopen.Dan merk ik hoe weinig ik van al dat snoepgoed weet. We namen beiden een snickertje bij de koffie. Het smaakte naar vroeger. Als er na het uitdelen van het snoepgoed iets over is,geef ik dat meteen aan de buurvrouw. Voor als haar kleinkinderen komen.Want hier gaan we weer terug naar een nootje,vijg, dadel of stukje fruit.

5 opmerkingen:

  1. Kocht jij je snoep ook bij Baris op het Wellerondom? Wij soms, en dan pikten we ook nog wat als mevrouw Baris met haar rug naar ons toe op het trapje stond. Ik schaam me nu diep, maar dat is wel iets te laat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, zij had ook snoep voor een cent. Het was bekend,dat veel kinderen snoep pikten bij haar. Ik deed het nooit. Misschien omdat mijn vader zelf een winkel had. Daar heb ik trouwens ook nooit geld uit de la gepakt.

      Verwijderen
  2. Ik herken die zelfbescherming. Als ik het in huis haal kan ik er helaas ook niet afblijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heel herkenbaar, hier ook. Als er iets te snoepen in huis IS... is de verleiding vaak te groot. Dus kopen we in principe niks. En snoepen wij hetzelfde als jullie: nootjes, stukjes vijf of dadel, of fruit. Net zo lekker eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb er ook last van... snoepneigingen. En...geef me er soms aan over!

    BeantwoordenVerwijderen