Volgers

Volgers

maandag 24 oktober 2022

standpunt of smaak

Gisteren las ik,dat AH op de kassabon gaat vermelden ,wat de klimaat-score is van je aankopen.Dan gaan mijn nekharen overeind staan. Waar bemoeien ze zich mee.En wie bepaalt die score? Hebben die mensen het boek "de verborgen impact"gelezen? Zou AH zelf niet naar de milieu-impact van hun eigen producten kunnen kijken i.p.v. de verantwoordelijkheid helemaal bij de klant te leggen? Die vraagt niet om boontjes uit Kenia...........Mijn eerste reactie was "Daar niets meer kopen". Toen kwam het twijfel-duiveltje. Hun chocolade vind ik het allerlekkerst.Dit wordt nog een discussie van mijn innerlijke stemmetjes. Hoewel...toen ik ook las,dat vijf tattoo-shops chips willen gaan inbrengen in de pols,waarmee je o.a. bij AH kunt betalen,werd ik bang. En dacht aan de Borg uit de serie Star Trek.Gaan we die kant uit? Toch maar andere chocolade kopen en hopen,dat niet alle supers op de "oh-foei-stoel"gaan zitten. (bron BLCKBX)

13 opmerkingen:

  1. De lekkerste chocolade vind je bij de lidl, pure chocolade met hazelnoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aan de klanten wordt nooit wat gevraagd.al die klanten pasjes doe ik ook in de ban .ze weten al te veel van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het met je eens dat AH zelf eens goed naar de impact van de produkten moet kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De chocolade van AH vond ik ook het lekkerst, gelijk aan Droste chocolade. Ik koop daar weinig meer, omdat kortingen alleen met bonuskaarten gegeven worden, en ze steeds meer van die hinderlijke klantenbindertjes gebruiken, die mij deden besluiten daar wat minder klant te worden. Bovendien bleken ze klantgegevens aan overheden te verstrekken. Voor de chocolade ga ik sindsdien naar Aldi. Je kunt een reep gaan proberen, misschien vind jij die ook lekker en zonder bijsmaak van datagraaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aan klantenpasjes heb ik al nooit gedaan! Erger nog...ik doe nergens meer aan!!!
    Mijn hemel, alles wordt duurder en de reclames zijn steeds bedrieglijker!
    Weet je, we worden giga belazerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij WIL de klant echt wel boontjes uit Kenya, want die zijn 't goedkoopst... wij als consumenten zijn zelf verantwoordelijk. Als wij geen goedkope boontjes meer zouden kopen, zou AH ze niet meer inkopen... Maar verder ben ik het helemaal eens met je nekharen, over Appie en die tattoochips. BBbbrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  7. AH doet niets wat niet goed is voor haar eigen portemonnee, en wij maar denken dat ze het voor ons doen. En dat is dus niet zo. Gelukkig snappen veel mensen dat. Ik krijg ook pukkeltjes van zulke acties. Helaas moeten we er wel heen, want of het nu AH Jumbo Lidl of welke super dan ook is, ze maken met elkaar de markt voor de kleinere ondernemers steeds verder kapot. We zijn voor een groot deel aan ze overgeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat van die chips implanteren is fake news, Izerina. Laat je niet gek maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van die chips in de pols schrik ik ook. Die klimaatscore op de kassabon lijkt me ergens toch ook wel handig, ook al heb je een goed punt: hoe wordt die dan vastgesteld. Maar dat soort informatie zou ik op zich wel interessant vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het wordt steeds erger en ik denk uiteindelijk dat ook het CO2 budget er wel gaat komen (daar werd in april/mei nogal lacherig over gedaan). Ik woon in Nieuwegein en hier is al een warme bakker failliet door de energiekosten en ook in een naburig stadje (IJsselstein) al eentje. Bizar natuurlijk dat in de grond gezonde bedrijven omvallen door de energiekosten, dat zou toch niet moeten kunnen. Zijn we binnenkort (zoals mevrouw Niekje schrijft) overgeleverd aan de grote supermarkten? En wat mogen we eigenlijk nog. Natuurlijk is het belangrijk om minder energie te gebruiken maar wanneer ik zo om mij heen kijk naar de grote vervuilers worden die eigenlijk niet echt aangepakt (maar dat is mijn mening).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aanpakken bij de bron zou ik zeggen, dus AH, "kijk naar je eige!" (zo stond dat vroeger eens op een button die ik droeg... ;) )

    BeantwoordenVerwijderen